    From: Bogusław<b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyłudzenie - proszę o pomoc
    Date: Tue, 6 Sep 2005 12:08:52 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam

    Ponad rok temu (czerwiec 2004) dobry znajomy mojego brata poprosił mnie o
    krótkoterminową pożyczkę (2-4 tygodnie) znacznej kwoty (4 tys. zł). Ponieważ
    sprawiał wrażenie osoby wiarygodnej (choćby dlatego, że reprezentuje grupę
    zawodową, która powinna charakteryzować się wysokim poziomem etyki) -
    przystałem na jego prośbę i udzieliłem pożyczki.

    Do tej pory nie doczekałem się zwrotu choćby części kwoty. Wielokrotne monity
    telefoniczne przyniosły skutek jedynie w postaci obietnicy rychłego uregulowania
    należności - oczywiście nie została ona dotrzymana.
    Od pewnego czasu ten człowiek ani jego żona nie odbierają w ogóle telefonów.

    Prosżę o pomoc - czy słusznie przypuszczam, że umowa zawarta ustnie również
    niesie ze sobą rygor wymagalności?
    czy powyższy przypadek można zakwalifikować jako wyłudzenie i sądownie
    dochodzić swoich roszczeń?

    Nadmieniam, że udzieliłem pożyczki wpłacając ww. kwotę przelewem na rachunek
    tego Pana, co można potwierdzić stosownym wyciągiem.
    Być może dowodem mógłby być takze zapis rozmowy telefonicznej, w której ten
    Pan poprosił mnie o pożyczkę dzwoniąc na mój telefon komórkowy (operatorzy
    GSM chyba archiwizują rozmowy abonentów). Rozmowa i przelew miały miejsce
    tego samego dnia, zatem fakty te można ze sobą powiązać.

    Dodam jeszcze tylko, że z moich informacji wynika, że mój dłużnik nie jest
    bynajmniej niewypłacalny. Obecnie pracuje na menedżerskim stanowisku w firmie z
    kapitałem zagranicznym.

    Pozdrawiam,
    Bogusław

    -> http://usenet.pomocprawna.info