  • 1. Data: 2007-08-06 16:22:23
    Temat: Wykup suszarni od spóldzielni.
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    Od ok. 10 lat dzierżawię od spóldzielni pomieszczenie, które wcześniej
    było suszarnią i stanowi ono od tamtej pory pokoj w mieszkaniu, którego
    jestem właścicielem. Przylega do mojego mieszkania. Na innych
    kondygnacjach to pomieszczenie stanowi czesc mieszkania.
    Chciałbym wykupić to pomieszczenie na własnośc i formalnie przyłaczyć do
    mieszkania.
    Słyszałem, że reguluje to ustawa z 14 czerwca 2007 r, Dz. u. poz. 873

    Podobno nalezy to traktować jako wykup lokalu uzytkowego, ponieważ od
    dnia najmu jest to lokal uzytkowy. Podobno spóldzielnia moze to sprzedać
    po kosztach budowy a nie rynkowych i ustawa zabrania jej stosowania cen
    rynkowych.

    Piszę podobno, bo czytam i czytam tą ustawę i ciężko mi coś z niej
    wyczytać. Nie jestem prawnikiem.

    Jak to jest ? Jakie przepisy regulują tą sytuację ?

    Bogdan