  • 21. Data: 2008-03-05 23:15:54
    Temat: Re: Wykorzystanie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.03.2008 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:
    > Ale tutaj baza danych nie jest budowana tylko jest produktem ubocznym
    > planowania, jak mają jeździć pociągi - wydatki są na etapie ustawiania
    > przejazdów tak, żeby się nie pozderzały ;) a ta tabelka pod tytułem
    > "rozkład jazdy" powstaje nie jako przy okazji.

    No nie wiesz jak to jest zorganizowane (dla jasności, ja również nie
    wiem). Jeszcze pół biedy jak to wszystko (planowanie) jest jakoś rozsądnie
    pokomputeryzowane i wystarczy, że zrobi się eksport do pliku bazy. Ale też
    znając naszą kolej to nie byłbym w szoku jakby "analogowe" plany ktoś
    dalej wklepywał ręcznie i już mamy wysokie nakłady. Pewnie też ręcznie
    robione są korekty rozkładu. Nawet jeśli dane do korekty są w już w
    bazie, to cały czas jest to wysoki nakład.
    MZ jak się przewoźnik uprze to te nakłady wykaże.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2008-03-05 23:24:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Książka telefoniczna też nie jest celem samym w sobie, a powstaje jako
    > produkt uboczny przy okazji zawierania umów z abonentami :-)

    Ale umów na tworzenie tejże właśnie książki - która jest celem, a nie
    skutkiem ubocznym. W przypadku rozkładu jazdy celem jest takie
    zorganizowanie ruchu, żeby sprawnie działał.