  • 1. Data: 2004-08-11 13:21:02
    Temat: Wykluczenie ze spolki jawnej - POMOZCIE!!!
    Od: "Mariola" <m...@o...pl>

    Mam pytanie w jaki sposob mozna wykluczyc wspolnikow ze spolki jawnej ktorzy
    nie wywiazuja sie z zapisow zawartych w umowie. Tj. nie wpalcaja pieniedzy
    ktore mieli wplacic jako wklady. Przez to firma praktycznie nie moze
    funkcjonowac. I czy jest mozliwe wyrzucenie takich ludzi pomimo tego, ze mieli
    zapisane w umowie oprocz wkladow pieniznych tak zwany know-how.
    W umowie w sumie nic nie ma o wykluzcaniu wspolnikow a zapis odnosnie
    likwidacji spolki w wiekszosci odwoluje sie do KSH.
    Czy mozna to przeprowadzic w miare szybko i czy obejdzie sie w takim
    przypadku zrobienie tego bez sadu.

    Bardzo dziekuje wam za poruszenie tej kwestii.
    Dla mnie to bardzo wazne.

  • 2. Data: 2004-08-11 17:13:32
    Temat: Re: Wykluczenie ze spolki jawnej - POMOZCIE!!!
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mariola" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > likwidacji spolki w wiekszosci odwoluje sie do KSH.
    > Czy mozna to przeprowadzic w miare szybko i czy obejdzie sie w takim

    Proszę o zapoznanie się z przepisami kodeksu spółek handlowych:
    art. 58 pkt 5
    art. 63 par. 1 i 2
    art. 65 par. 1

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-08-11 17:50:34
    Od: "Mariola" <m...@o...pl>

> [...]
    > ktorzy
    > mieli
    >
    > Proszę o zapoznanie się z przepisami kodeksu spółek handlowych:

    Michale,
    Przyznam szczerze, ze te zapisy sa dla mnie troszke zagmatwane, ale chyba ten
    bylby najodpowiedniejszy:
    § 2. Jeżeli jednak ważny powód zachodzi po stronie jednego ze wspólników, sąd
    może na wniosek pozostałych wspólników orzec o wyłączeniu tego wspólnika ze
    spółki.
    zwlaszcza, ze wspolnicy ci nie posiadaja wiecej niz 50% udzialow w spolce.
    Teraz tylko kwestia czy nie mozna tego zrobic bez sadu, uchwala wspolnikow itp.
    Jezeli nie to ile taka sprawa moze trwac w sadzie.

    Pozdrawiam
    Mariola