  • Data: 2005-05-10 19:29:16
    Temat: Wykładnia językowa słowa "no"...
    Od: "Raasta" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Piszę na grupę, gdyż nie mam kompletnie kogo się poradzić... Mój problem
    polega na tym iż mój wykładowca z prawoznawstwa "rozkazał" mi przeprowadzić
    analizę słowa no (nie chodzi tu o angielskie NIE) w 3 rodzajach wykładni, ze
    względu na wynik : literalną, rozszerzającą, zwężającą. Po czym podyktował
    definicję:

    O wykładni rozszerzonej mówimy wtedy gdy uzyskaliśmy rezultat wykładni w
    drodze dyrektyw pozajęzykowych jest on szerszy od tego który uzyskalibyśmy
    stosując wyłącznie dyrektywy językowe.

    O wykładni zwężającej mówimy wtedy gdy rezultat wykładni osiągneliśmy w
    drodze wykładni poza językowej i jest on węższy od tego, który uzyskalibyśmy
    stosując wyłącznie dyrektywy językowe.

    Kompletnie niewiem jak to mam zrobić... To jest za trudne słowo... Niemiał
    bym problemów z terminami weekend czy student, ale słówko "no" wykracza poza
    moje zdolności... Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi pomóc?

    Z góry dziękuje za odpis... Pozdrawiam