  • 1. Data: 2002-03-20 17:51:19
    Temat: Wygrana rozprawa w SP, co dalej
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Wygrałem w sądzie pracy rozprawę (zaocznie) o pieniądze i poprawienie
    świadectwa pracy. Teraz muszę czekać, aż wyrok się uprawomocni.
    A co dalej? W sądzie powiedziano mi, że muszę zgłosić się do pracodawcy by
    mi poprawił świadectwo pracy, nie pokręciłem? A co zrobić w sytuacji gdy
    pracodawca jest nieuchwytny? Wyjechał, dopadła go(ją) mafia;-)?
    I sprawa druga. Pieniądzę. Jak będzie wyglądało zwracanie mi pieniędzy?
    Ile to potrwa? Czy to komornik będzie kroił mego ex.pracodawce?
    Czy można taki dług sprzedać np. Kaczmarskiemu?

    Piotr Sobolewski GG:1976488
    a...@n...pl http://www.adramelech.prv.pl
    "My jsme Borg. Odpor je marný, budete asimilováni..."
    http://www.nets.pl/~adramel - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.

  • 2. Data: 2002-03-20 21:03:46
    Temat: Re: Wygrana rozprawa w SP, co dalej
    Od: "Komornik" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi poprawił świadectwo pracy, nie pokręciłem? A co zrobić w sytuacji gdy
    > pracodawca jest nieuchwytny? Wyjechał, dopadła go(ją) mafia;-)?

    Tu niestety niepotrafie ci pomoc , ale mozesz poinformowac sad o zaistnialej
    sytuacji , najlepiej na pismie.

    zwracanie mi pieniędzy?
    > Ile to potrwa? Czy to komornik będzie kroił mego ex.pracodawce?

    Niepotnie go napewno. Moze mu jedynie cos zabrac na poczet splaty twojej
    wierzytelnosci. Po wniesieniu oplat komorniczych musisz wskazac majatek
    pracodawcy ktory komornik ma zajac. Zorientuj sie czy takowy istnieje
    bowiem stracisz tylko pieniadze.
    .

    > Czy można taki dług sprzedać np. Kaczmarskiemu?
    >
    > Mozesz sprzedac dlug na rynku , ale pamietaj ze kupujacy wczesniej
    dokladnie zbada na ile wierzytelnosc jest mozliwa do wyegzekwowania

    pozdr

  • 3. Data: 2002-03-21 00:05:40
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

> [...]
    > wierzytelnosci. Po wniesieniu oplat komorniczych musisz wskazac majatek
    > pracodawcy ktory komornik ma zajac. Zorientuj sie czy takowy istnieje
    sądowych. zasada ta odnosi się także do postępowania egzekucyjnego.

    USTAWA
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    o komornikach sądowych i egzekucji.
    Dz.U.1997.133.882 (U)

    Art. 40. Na pokrycie wydatków, o których mowa w art. 39, komornik może żądać
    zaliczki od strony, która wniosła o dokonanie czynności, uzależniając
    czynność od jej uiszczenia. Zasada ta dotyczy także czynności w sprawach z
    wniosku Skarbu Państwa lub gminy lub na polecenie sądu albo prokuratora. Sąd
    rejonowy, przy którym działa komornik, przekazuje komornikowi sumy niezbędne
    na pokrycie wydatków w sprawach innych osób zwolnionych od kosztów sądowych.

    > Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 4. Data: 2002-03-21 07:46:17
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Cinek" <m...@h...pl> OdpowiedŸ na news:a7ba31$qra$2@news.tpi.pl:

    > w sprwach pracowniczych pracownik zwolniony jest od ponoszenia
    > kosztów sądowych. zasada ta odnosi się także do postępowania
    > egzekucyjnego.

    Czy to znaczy, że to ja sam muszę się zgłosić do komornika żeby uzyskać
    swoją należność? Czego szukać w aktach prawnych by dokształcić się na ten
    temat?