  • 1. Data: 2004-10-21 14:40:30
    Temat: Wydanie orzeczenia
    Od: "Wit_S" <b...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich.
    Mam następującą sprawę .
    W dn.07.09.2004 odbyła się w Sądzie Pracy i Ubezpieczeń Społecznych moja
    sprawa przeciwko ZUS.
    Ponieważ nie byłem na niej obecny zwróciłem się do Sądu o wydanie mi
    orzeczenia w w/w sprawie.
    Data nadania pisma 14.09.2004r. (pieczątka UP.)
    W dniu dzisiejszym (21.10.2004r. ) otrzymałem pismo z w/w Sądu, w którym to
    zostałem powiadomiony , że sąd postanawia :
    " odrzucić wniosek ubezpieczonego o wydanie orzeczenia w sprawie albowiem
    na posiedzeniu w dniu 7.09.2004r. , nie zapadło orzeczenie - art. 328 kpc."
    I tu rodzą się wątpliwości:
    1. czy odmowa jest wynikiem np. przesunięcia terminu posiedzenia (sprawa w
    toku), czy przekroczenia terminu wniosku (art. 328 kpc).
    2. Co dalej . Gdzie można zapoznać się z wydanym orzeczeniem (o ile 328
    kpc.)
    3. Co z ewentualnym odwołaniem od orzeczenia ( wyroku) Sądu w wypadku
    niekorzystnej dla mnie decyzji.

    proszę o pomoc

    Wit_S.

  • 2. Data: 2004-10-21 19:11:16
    Temat: Re: Wydanie orzeczenia
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > 1. czy odmowa jest wynikiem np. przesunięcia terminu posiedzenia (sprawa w
    > toku), czy przekroczenia terminu wniosku (art. 328 kpc).

    Rozprawa zostala odroczona, wzglednie sad odroczyl ogloszenie wyroku.
    Zachowales ewentualny termin do wniesienia o uzasadnienie i doreczenie
    orzeczenia, tyle ze orzeczenie nie zapadlo na tym posiedzeniu, co zreszta
    wyraznie wynika z uzasadnienia postanowienia.

    > 2. Co dalej . Gdzie można zapoznać się z wydanym orzeczeniem (o ile 328
    > kpc.)

    Gdyby zapadlo to mozna to zrobic w sekretariacie sadu.

    > 3. Co z ewentualnym odwołaniem od orzeczenia ( wyroku) Sądu w wypadku
    > niekorzystnej dla mnie decyzji.

    Nic. jw.

    Radze zadzwonic do sadu i zapytac o termin kolejnej rozprawy , wzglednie
    ogloszenia wyroku (jesli sad odroczyl ogloszenie) Na przyszlosc zanim
    skierujeszz taki wniosek, dobrze jest zadzwonic i zapytac wczesniej pani z
    sekretariacie czy jest co uzasadniac i doreczac.

    Daniel

  • 3. Data: 2004-10-23 12:28:54
    Od: "Wit_S" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wit_S" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kpc.)
    > 3. Co z ewentualnym odwołaniem od orzeczenia ( wyroku) Sądu w wypadku

    Widzę , że "kwiat Polskiego Prawa " nie jest w stanie rozszyfrować własnego
    (prawniczego) bełkotu.
    Serdeczne dzięki za pomoc.

    Wit_S.

  • 4. Data: 2004-10-23 13:19:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wit_S wrote:
    > Widzę , że "kwiat Polskiego Prawa " nie jest w stanie rozszyfrować własnego
    > (prawniczego) bełkotu.

    ???

    KG

  • 5. Data: 2004-10-23 18:13:39
    Od: "Wit_S" <b...@p...onet.pl>

    > ???
    >
    > KG

    Bełkotem jest dla mnie niespójna informacja
    zawarta w treści postanowienia (brak związku między postanowieniem a
    podstawą prawną).
    Dlatego też zwróciłem się do grupy o pomoc w zrozumieniu i o radę co dalej.
    Reszta w pierwszej wiadomości.

    Wit_S.

  • 6. Data: 2004-10-23 18:55:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wit_S" <b...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Bełkotem jest dla mnie niespójna informacja
    > zawarta w treści postanowienia (brak związku między postanowieniem a
    > podstawą prawną).

    Jak to niespójna?

    W art 328 masz napisane wyraźnie "Uzasadnienie wyroku sporządza się na
    żądanie strony, zgłoszone w terminie tygodniowym od dnia ogłoszenia
    sentencji wyroku". Skoro nie zapadło orzeczenie, to nie ma czego
    uzasadniać.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Some people are alive only becuse it's illegal to kill them.

  • 7. Data: 2004-10-23 19:42:24
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Goomich"

> [...]
    > żądanie strony, zgłoszone w terminie tygodniowym od dnia ogłoszenia
    > sentencji wyroku". Skoro nie zapadło orzeczenie, to nie ma czego

    Elegancko by było napisać w podstawie prawnie art. 328 kpc a contrario.
    Uzasadnia się orzeczenie istniejące. Trudno uzasadnić coś, czego nie ma.

    Pzdr.

    Marek

  • 8. Data: 2004-10-23 20:23:06
    Od: "Wit_S" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Elegancko by było napisać w podstawie prawnie art. 328 kpc a contrario.
    > Uzasadnia się orzeczenie istniejące. Trudno uzasadnić coś, czego nie ma.

    Serdeczne dzięki , to wyjaśnienie całkowicie rozwiewa moje wątpliwości.

    Wit_S.