    From: "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Thu, 09 May 2002 12:56:27 GMT

    Mam zagwostkę i proszę o radę.
    Administracja naszych domów przekształciła się w firmę zarządzającą, tak jak
    chciał ustawodawca. A mieszkańcy mieszkań własnościowych uformowali
    wspólnotę mieszkaniową. Ta z kolei Wydała na świat trzy osoby, zwane od
    tamtej chwili zarządem, w tym mnie.
    No i problem.
    Jutro mam podpisywać z zarządcą umowę o świadczenie usług. Pytania:
    Czy jest coś o czym powinienem wiedzieć?
    Czy ktoś podpisywał już taką umowę i może mi zwrócić uwagę na jakieś kruczki
    lub wadliwe (dla wspólnoty) sformułowania? (umowa jest stworzona przez
    zarządcę)
    Czy mogę podpisać taką umowę na rok a nie na "czas nieokreślony" jak chce
    zarządca? I czy jest jakiś przewidziany ustawą / przepisami okres
    funkcjonowania zarządu wspólnoty mieszkaniowej?
    Czy przy proporcji mieszkań 55% gmina - 45% wspólnota mieszkaniowa mamy
    szansę na zmianę czegokolwiek (tak na prawdę)?
    Czy możemy się nie zgodzić (wobec takiej proporcji) na zarządzanie
    nieruchomością wspólną firmy powstałej ze starej administracji? (przez 40
    lat nieruchomość nie była zarządzana właściwie - żadnych remontów, tylko
    naprawy bieżące - i oprócz nazwy niewiele się tam zmieniło, a więc można
    także założyć, że i zarządzanie nie zmieni się...)
    Jak szukać ewentualnego innego Zarządcy? Czy mamy możliwość zatrudnienia
    takiego? (nie mamy większości...) Czy ktoś ma może podobne doświadczenia?
    Czy istnieje w internecie jakieś forum poświęcone wspólnotom mieszkaniowym?

    Za odpowiedz na którekolwiek z powyższych pytań i pomoc byłbym bardzo
    wdzięczny, bo zostałem z tym całym bałaganem właściwie sam... ;-) A jeśli ja
    się tym nie zajmę, to staruszki będą narzekały, płaciły a nieruchomość
    niszczała...(w tym miejscu jakaś inna, dowolnie podsunięta przez wyobraźnię
    apokalipsa ;-))

    Pozdrawiam,

    Bogdan