  • 1. Data: 2004-09-28 14:27:40
    Temat: Wpis hipoteki do ksiegi wieczystej
    Od: lukasz <r...@p...fm>

    Witam!
    Czy wpis hipoteki kaucyjnej do ksiegi wieczystej jest obciazony oplatą
    sądową?

    Pytam sie bo:
    Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 98r.
    paragram 2.1 Zwalnia sie od oplaty sądowej wniosek o wpis hipoteki
    kaucyjnej na nieruchomość stanowiącej wlasnosc kredytobiorcy w celu
    zabezpieczenia naleznosci z tytulu udzielonego kredytu, pozyczki
    pienieznej, gwarancji bankowej lub poreczenia kredytu na budownictwo
    mieszkaniowe albo na dzialalnosc zwiazana z produkcja rolną.

    i tak: - Jestem wlascisielem mieszkania
    - Kupilem mieszkanie na rynku pierwotnym (jeszcze sie budowało
    jak je zakupiłem)

    czy moge powolac sie na ten zapis? czy mnie nie dotyczy bo kredyt byl na
    zakup mieszkania a nie na "budownictwo mieszkaniowe"? W kredycie mam
    napisane ze jest na zakup mieszkania na rynku pierwotnym

    dzieki za odp
    luk