  • 1. Data: 2004-09-28 14:17:44
    Temat: Gra na skrzypcach w budynku mieszkalnym
    Od: Beatrix <b...@w...pl>

    Witam,
    Syn sąsiadki chodzi do szkoły muzycznej. Czy gra na instrumentach
    muzycznych (SKRZYPCE, PIANIONO) w budynku mieszkalnym jest zgodna z
    zasadami współżycia społecznego?? Ściany budynku są b.akustyczne i
    dźwięk instrumentów uniemożliwia mi odpoczynek po pracy,oglądanie TV czy
    słuchanie własnej muzyki. Często treningi zaczynają się w sobotę o godz
    7.00 (wszystko zgodnie z zasadami ciszy nocnej) Czy są jakieś
    uregulowania prawne czy pozostaje mi ostateczność a mianowicie sprzedaż
    mieszkania? Proszę o pomoc!!!!

    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2004-09-28 14:43:52
    Temat: Re: Gra na skrzypcach w budynku mieszkalnym
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Beatrix" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 7.00 (wszystko zgodnie z zasadami ciszy nocnej) Czy są jakieś
    > uregulowania prawne czy pozostaje mi ostateczność a mianowicie sprzedaż

    Jeśli posiadasz własność mieszkania skorzystaj z przepisów tzw prawa
    sąsiedzkiego w kodeksie cywilnym (art. 144 i sąsiednie) jeden z nich mówi o
    zakazie tzw. immisji sąsiedzkich i może on być podstawą powództwa o
    zaniechanie takowych immisji (jest to m.in. hałas dochodzący z nieruchomości
    sąsiedniej). Zasady ciszy nocnej nie mają tu znaczenia - sąd oceniać będzie
    przeciętną miarę hałasu jaką emitować można w lokalu mieszkalnym. Całkowitym
    zakazem się to pewno nie skończy, ale może jakieś godziny ustalone będą w
    których młodzian będzie prowadził swoje ćwiczenia.
    Pzdr

  • 3. Data: 2004-09-28 15:04:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zakazem się to pewno nie skończy, ale może jakieś godziny ustalone będą
    > których młodzian będzie prowadził swoje ćwiczenia.

    a jak to nie ooze to poszukaj w archiwum podobnego watku, byly wskazowski
    jak zmusic sasiada
    do przemyslenia pewnych spraw :)

    P.

  • 4. Data: 2004-09-29 07:43:23
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > a jak to nie ooze to poszukaj w archiwum podobnego watku, byly wskazowski
    > jak zmusic sasiada
    > do przemyslenia pewnych spraw :)

    Nie ma nic glupszego jak rozpoczynac batalie z sasiadem bez podjecia
    proby komunikacji i rozwiazania problemu.

    Sam w domu czesto gram, kiedys mialem nawet perkusje w bloku i zawsze
    potrafilem sie z sasiadami dogadac.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2004-09-29 08:12:28
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Wirde wrote:
    > Użytkownik "Beatrix" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    u mnie w klatce graja dwie dziewczynki (ups, teraz to juz duze dziewczyny
    nawet hehe) i graja mi od 10 lat.
    Na poczatku tego strasznego rzepolenia nie moglem zniesc, ciezko mi bylo
    wytrzymac sobote w ktora napierdzielaly i skrzypaly sobie az milo.
    Po kilku latach gdy wzrosl ich skill na tych instrumentach az milo ich
    posluchac.

    Czasem warto troszke odpuscic.

    Proponuje pgadac z sasiadami i poprosic by ograniczyli sie do pewnych godzin
    i dni giedy rzępolą. Po co wszczynac jakies sasiedzkie awantury, to rodzi
    tylko nieporozumienia.

  • 6. Data: 2004-09-29 08:58:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie ma nic glupszego jak rozpoczynac batalie z sasiadem bez podjecia
    > proby komunikacji i rozwiazania problemu.
    >
    > Sam w domu czesto gram, kiedys mialem nawet perkusje w bloku i zawsze
    > potrafilem sie z sasiadami dogadac.

    no mysle ze od tego zaczal.

    P.