  • 1. Data: 2003-04-03 15:04:20
    Temat: Wójt może wszystko?
    Od: "damian" <d...@p...onet.pl>

    Czy na prawde, na naszych "działaczy" nie ma już żadnej rady?
    Mieszkam w mieszkaniu nauczycielskim.
    Dostałem 2 dni temu następujące pismo: "zawiadomienie o podwyższeniu stawek
    czynszu najmu lokalnego" gdzie stoi, że na postawie zarządzenia Wójta Gminy
    zmienia się w treści umowy najmu lokalu mieszkalnego ze stawki ... i tu
    podwyżka o dosłownie 60% ????
    Czy na prawdę może sobie robić co się mu żywnie podoba?

    Szukający ratunku...

  • 2. Data: 2003-04-03 15:15:22
    Temat: Re: Wójt może wszystko?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, damian wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podwyżka o dosłownie 60% ????
    >+ Czy na prawdę może sobie robić co się mu żywnie podoba?

    Nie. Ale AFAIK gmina ma "widełki" w których ustala czynsz.
    I *być może* mialeś czynsz w dolnych granicach widełek, a teraz
    władza samorządowa uznała że będzie inaczej. Różnice między
    sąsiednimi gminami bywały 2..3 krotne.... to pewnie jest
    do czego podwyższać.
    Nie wiem czy wójt jest właściwym organem - kiedyś to Rada (Miasta,
    Gminy) uchwalała czynsz, ale od ostatniej nowelizacji (przed
    bezpośrednini wyborami "jednoosobowych" organów) przepisów nie
    czytałem.

    pzdr, Gotfryd
    (były lokator komunalny :))