    From: Nowik <U...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wojsko - prosze o rade.
    Date: Sat, 10 Sep 2005 00:00:01 +0200

    Witam,
    Sprawa wyglada tak:
    Jestem rocznik 80' czyli mam 25 lat. Po szkole sredniej dostalem sie na
    PW. Po 3 roku mialem kilka warunkow ale bez problemu dziekan puszczal
    mnie na kolejny rok. I tak do 5 roku. 15 stycznia br. mial byc
    ostateczny czas obrony pracy, ale majac jeszcze kilka zaleglych
    egazminow nie wyrobilem sie. W zime wojsko chcialo bym dostarczyl
    papiery ze mam absolutorium w celu przeniesienia do rezerwy a jesli nie
    to mnie wezma. Pojechalem do WKU, napisalem na miejscu podanie o
    przyznanie odroczenia na dokonczenie nauki. Odroczyli do wrzesnia. W
    miedzy czasie podanie do dziekana ze nie wyrobilem sie z obrona i prosze
    o wznowienie na obrone. Dziekan powiedzial ze w takim razie mam zbierac
    zalegle wpisy i jak uzbieram wszystko (mialem 8 zaleglych) to mnie
    wznowia na obrone. Teraz wrzesien, sesja jesienna, ucze sie do egzaminow
    a tu przychodzi wezwanie ze w poniedzialek mam sie stawic w WKU, w
    pokoju XXX o godz. 9:00, w celu odbycia zasadniczej sluzby wojskowej.
    No i zbladlem...

    Uczyc sie nie moge bo panika gora...
    Zadzwonilem dzisiaj do WKU i nasciemnialem ze zostalem wznowiony na
    studia i ze akurat w poniedzialek mam egzaminy wiec czy moge sie stawic
    kiedy indziej... Koles zapisal moje nazwisko i powiedzial ze w takim
    razie mam sie stawic 15pazdziernika.

    Poniewaz wojsko teraz to bedzie dla mnie wielka katastrofa (problem z
    ukonczeniem studiow, dizewczyna, itd.)
    to mam do szanownych grupowiczow bieglych w prawie kilka pytan...

    25lat - czy jak zapisze sie teraz na studia zaoczne (chocby ten sam
    kierunek i uczelnia co teraz) to dadza mi odroczke do zimy? - (mysle ze
    te kilka miesiecy wystarczy do dokończenia studiow i obronienia pracy).

    Czy to ze korzystalem juz z odroczenia na wlasna prosbe, pogarsza moja
    sytuacje?

    Jakie moga byc konsekwencje jakbym w pazdzierniku sie do nich nie stawil
    (nie znaja mojego adresu bo przebywam w innym miescie niz w
    zameldowaniu), skonczyl studia powiedzmy w grudniu i wyslal im papiery o
    ukonczeniu studiow? Ide do wiezienia czy podoficerskiej?

    A moze macie jakies inne pomysly by dostac odroczenie na kolejne pol roku?

    Lamianie rak raczej nie wchodzi w gre. Podanie o ponowne badania bede
    sie staral zlozyc ale to pewnie nic nie da bo zdowy jestem... (chociaz
    jak poszedlem 2lata temu do lekarza rodzinnego by mi wystawil
    zaswiadzenie na zawody, to spanikowal i od razu stwierdzil ze mam wade
    serca - dolacze to do podania, chociaz jak sie potem badalem w dobrym
    centrum medycznym to wyszlo ze serducho zdrowe...)

    Prosze o jakies rady,
    Pozdr.