    From: "bluefive" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wojna ze spółdzielnią mieszkaniową
    Date: Tue, 3 Dec 2002 16:13:01 +0100

    Witam,

    Z uwagi na wszechobecną niemoc w dochodzeniu sprawiedliwości w sporze ze
    spółdzielnią mieszkaniową postanowiłem napisać na tej grupie o moim i nie
    tylko moim problemie.
    W marcu 2001 r. podpisałem umowę ze spółdzielnią mieszkaniową, której
    przedmiotem jest mieszkanie spółdzielcze wybudowane w bloku wielorodzinnym
    ze środków KFM. Wpłaciłem 30% wkładu mieszkaniowego i zostałem "wciągnięty"
    na członka spółdzielni. Termin oddania bloku był przewidziany na I kwartał
    2002 r. Koszt 1 m2 2,200,-zł. Czekałem rok i 31 marca 2002 r. zamiast kluczy
    dostałem aneks do umowy z info o przesunięciu terminu oddania bloku na II
    kw. 2002 r. i podniesieniu kosztu 1 m2 na 2,300,-zł i konieczności wpłacenia
    8,000,-zł tzw. partycypacji za nieprzewidziane koszty. Podpisałem niestety
    ten aneks i poprosiłem o rozłożenie kwoty do spłaty na raty, spółdzielnia
    wyraziła zgodę. Jednocześnie poprosiłem o udokumentowanie tych dodatkowych
    kosztów. Konkretnej odpowiedzi oczywiście nie było. Czekałem do lipca i
    termin oddania mieszkania oczywiście nie został dotrzymany. Musiałem kolejny
    raz przeprowadzać się z 6 miesięcznym dzieckiem i ponosić koszty wynajmu
    mieszkania. Wtedy zacząłem się w...wiać na serio. Przestałem spłacać raty
    partycypacji z uwagi na koszt wynajęcia mieszkania. Zabraliśmy się w 10
    rodzin i postanowiliśmy wspólnie dochodzić naszych spraw. Niektórzy musieli
    się wprowadzić do mieszkań w bloku gdzie nadal trwały prace budowlane.
    Spółdzielnia wspaniałomyślnie postanowiła nie naliczać czynszu. W
    mieszkaniach były niezliczone usterki z poprawianiem których wykonawca się
    nie spieszył. W październiku postanowiliśmy wynająć prawnika po tym jak
    zmuszono nas do podpisania umowy ustanowienia lokatorskiego prawa do lokalu
    z naliczeniem czynszu od 15/10, szantażowano nas, że zakład energetyczny nie
    podłączy prądu jak nie podpiszemy. Odbyła się wielka awantura na budowie i
    prąd podłączono bez podpisania umowy. Nadmieniam, że cały czas trwa budowa i
    do dnia dzisiejszego nie ma odbioru budynku przez tzw. organa uprawnione. W
    międzyczasie ukazał się artykuł w lokalnej GW o bloku, gdzie ludzie
    mieszkają na budowie. Prezes mówił, że on o niczym nie wie. Prawnik
    wystosował pismo do spółdzielni z prośbą o wyjaśnienie dodatkowych kosztów,
    opóźnienia i usterek. Do dnia dzisiejszego (ponad 5 tygodni) spółdzielnia
    nie raczyła odpowiedzieć. Od tej pory zaczynają się dziwne rzeczy. GW umywa
    ręce od dalszego zajmowania się sprawą, inne lokalne gazety rezygnują z
    drukowania przygotowanych artykułów a prawnik zaczął się wycofywać ze
    sprawy. Co się dzieje??? Spółdzielnie przeszła do kontrataku. Mieliśmy
    naloty w mieszkaniach przez komisje ze spółdzielni, spisywano stan faktyczny
    lokali i otrzymaliśmy pisma z nakazem uregulowania wszelkich zaległości
    (czynsz od 15/10 i kwota partycypacji) jako warunkiem podpisania końcowej
    umowy, jak nie to spółdzielnia przystąpi do odzyskania nieprawnie
    zajmowanego lokalu. Mam termin do 15/12 na wpłacenie kilku tysięcy. Ludzie,
    k.... przecież nie może być takiego bezprawia i samowoli starych sb-eków
    zasiedziałych w spółdzielniach! Czy można naliczać czynsze w bloku w
    budowie????? Czy można dochodzić odszkodowania za opóźnienie w
    budowie????????? A co z tymi nieudokumentowanymi dopłatami???????? Co
    Z góry dziękuję za każdą pomoc.

    Pozdrowienia
    fuji