    From: "Jan Bartnik" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wojna ze spamem
    Date: Wed, 14 Jun 2006 22:10:19 +0000 (UTC)

    Witam.
    Chyba nikt z nas nie lubi spamu, prawda? Chociaz czasem milo sobie poczytac o
    plasterkach na porost ... no wiecie. Ostatnio tez strasznie wkurzyla mnie
    firma osemka internet media, ktora - po pierwsze - zarejestrowala w serwisie
    moj adres mailowy (zalozyla mi konto) bez mojej zgody; drugie - po
    wyrejestrowaniu sie z serwisu materialy reklamowe wciaz nadchodzily, mimo ze w
    regulaminie swiadczenia uslug usuniecie konta powinno byc rownoznaczne z
    zaprzestaniem wysylania spamu do eks-uzytkownikow. Pytanie pomocnicze brzmi -
    co mozna zrobic w takiej sytuacji? Co napisac firmie, czego mozna od niej
    rzadac (moze np. zadoscuczynienia w postaci 50zl na akcje Pajacyk).

    Sprawa glowna dotyczy zalozenia firmy. Firma bedzie zajmowac sie swiadczeniem
    uslug polegajacych na czytaniu materialow reklamowych przesylanych droga
    elektroniczna. Do firmy, ktora wysyla do nas spam (a nie jestesmy z nia
    zwiazani inna umowa jak np. ja z gazeta.pl teraz) odsylamy tresc regulaminu
    swiadczenia naszych uslug wraz z cennikiem. W regulaminie pisze o tym, ze
    zawarcie umowy pomiedzy klientem a firma nastepuje w chwili otrzymania od
    klienta materialu promocyjnego a otrzymanie go przez firme rownoznaczne jest z
    akceptacja wyslanego regulaminu (czyli pierwszy mail do nas przychodzi, a juz
    na nastepnych mozemy zarobic albo wlasnie kazac przelewac na jakies Pajacykowe
    konta).

    Z glowna sprawa wiaza sie glowne pytania : na ile cos takiego jest mozliwe w
    realizacji? Jaka moc prawna ma taki regulamin? Jak skutecznie napisac taki
    regulamin (tzn. aby mial moc prawna i faktycznie zmuszal spamerow do placenia
    )? Jakie warunki powinna spelniac firma prowadzaca taka dzialalnosc (czy musi
    miec siedzibe, ilu pracownikow, komu co placic etc.)?

    Pozdrawiam
    Jasko Bartnik