  • 1. Data: 2007-06-14 17:28:55
    Temat: Wodomierz i stała opłata za wodę - czy to zgodne z prawem?
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Moja spółdzielnia mieszkaniowa wprowadza sobie taki zwyczaj, że mimo, iż
    lokatorzy mają wodomierze zimnej i ciepłej wody, to dodatkowo co miesiąc
    każdy będzie płacił 9zł stałej opłaty za ciepłą wodę.
    Czy wg Was to jest zgodne z prawem? jaka jest podstawa prawna takiego
    działania?
    Przecież to chyba Rada miasta ustala ceny wody i jeśli ktoś ma wodomiesz, to
    płaci tylko za zużytą wodę wg ustalonej dla miasta stawki.

    Z góry dziękuję za uwagi w tym temacie

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2007-06-14 17:36:04
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Przemolo <p...@g...zmyla> wrote:
> [...]
    > Przecież to chyba Rada miasta ustala ceny wody i jeśli ktoś ma wodomiesz, to
    > płaci tylko za zużytą wodę wg ustalonej dla miasta stawki.

    a kto podgrzewa zimną wodę? miasto, spółdzielnia czy każdy mieszkaniec
    we własnym zakresie?

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 3. Data: 2007-06-14 17:53:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    Zagadnienie było wiele razy wałkowane. Wbrew pozorom suma cząstkowych
    wodomierzy nie równa się nigdy z przyczyn technicznych wskazaniu głównego
    wodomierza. i ktoś za to zapłacić musi. Tak, czy siak zapłacą mieszkańcy.
    Czy to w sposób jawny poprzez dopisanie do rachunku za wodę (co jest moim
    zdaniem najuczciwszym postawieniem sprawy), czy to poprzez ukrycie tego w
    jakiejś innej formie w opłacie (procentowo do wody, albo w kosztach
    spółdzielni które i tak pokrywają mieszkańcy).

  • 4. Data: 2007-06-14 19:08:38
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Bohdan 'Nexus' Horst" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a kto podgrzewa zimną wodę? miasto, spółdzielnia czy każdy mieszkaniec
    > we własnym zakresie?

    Ciepłą wodę dostarcza do bloków spółdzielni PEC.
    Mieszkańcy mają liczniki osobno ciepłej i osobno zimnej wody.

  • 5. Data: 2007-06-14 19:09:33
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    > Zagadnienie było wiele razy wałkowane. Wbrew pozorom suma cząstkowych
    > wodomierzy nie równa się nigdy z przyczyn technicznych wskazaniu głównego
    > wodomierza. i ktoś za to zapłacić musi.

    No dobra ale czy to jest zgodne z prawem? czy jest jakiś zapis prawny, który
    na to pozwala lub tego zabrania?

  • 6. Data: 2007-06-14 19:29:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No dobra ale czy to jest zgodne z prawem? czy jest jakiś zapis prawny,
    > który na to pozwala lub tego zabrania?

    Uchwała spółdzielni to normuje. Jak widać w Twoim wypadku jest
    dopuszczalne. Przejrzyj archiwum, bo sprawa jest wałkowana co jakiś czas, a
    wyjaśnienie wymaga kilku zdań. W skrócie, to jako mieszkańcy kupujecie
    hurtem od wodociągów wodę i hurtem za nią płacicie. teraz musicie jakoś
    podzielić pomiędzy siebie koszty. Sposób podziału jest kwestią unormowania
    przez spółdzielnię.