  • 1. Data: 2007-06-14 15:26:07
    Temat: Jaka definicja wodoodporności butów?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest pewna niezgodność między tym obiegowym pojęciem a zdaniem
    producenta. Ma on napisane na swojej www, że "buty wykonane ze
    skóry wodoodpornej". Są to buty, nazwijmy to, techniczne. Nie są
    to lakierki do miasta ;-)
    Wg producenta " nie stwierdza się śladów przeciekania na
    podszewkach i podpodeszwie". Testowali jakoby metodą zgodną z
    PN-71/091123. Dziwna to metoda, skoro wg mojej metody
    (ZLTD-1/2007 ;-) ) buty przeciekają po 5 sekundach.

    Chyba, że skóra wodoodporna nie oznacza wodoodpornego buta, jako
    całości.

    Jaka więc powinna być metodologia postępowania, by doprowadzić do
    zwrotu gotówki za zupełnie nieużywane buty? Czy zapis ze strony
    www jest wystarczający do żądania z tytułu niezgodności z umową?
    Zakup przez konsumenta. Oczywiście wszystko zależy od norm
    państwowych. Czy też może od zwyczajowych?
    Producent nie przejawia dobrej woli. Chciałem nawet pisemnie,
    żeby sobie potrącili za zwrot jakieś koszty, ale nic z tego.

    Dodam, że rzeczywiście istnieją nieprzemakalne buty. Innych
    producentów. Nie są to kalosze :-) Mowa o butach skórzanych, bez
    membrany wodoodpornej. Oczywiście jest to nieprzemakalność
    krótkotrwała, znacząca tylko tyle, że status ten jest zachowany
    tylko przez jakiś czas. Fakt, że są droższe, ale różnica w cenie
    jest naprawdę mała.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 2. Data: 2007-06-14 16:19:20
    Temat: Re: Jaka definicja wodoodporności butów?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-06-2007 o 17:26:07 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Chyba, że skóra wodoodporna nie oznacza wodoodpornego buta, jako całości.

    Trafiony, zatopiony.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-06-15 05:49:05