  • 1. Data: 2004-09-15 22:16:41
    Temat: Wezwanie do zapłaty długu za czynsz
    Od: Glexu <g...@o...pl>

    Dzień dobry.
    Pisze do Was z dosc cięzką dla mnie sprawą. Mam nadzieję,
    że podsuniecie mi jakie srozwiazanie.

    Mianowicie wszystko rozchodzi się o windykacje dlugu za czynsz i media
    za najelm lokalu komunalnego. Taki stan rzeczy ciagnie się już 3 rok,
    niestety najmcy tego lokalu (emertyka mieszkająca z synem który
    studjuje) nie będzie stac w najbliższym czasie na spłate tego
    zadłużenia. Dotychczas wezwania do zapłaty należności przychodzily z
    administracji do której należy ten budynek mieszkalny. Dziś pocztą
    (listem zwykłym) przyszlo wezwanie do zapłaty wystawione przez
    zewnętrzną firme windykacyjną, (teoretycznie?) upowaznioną do
    "załatwienia" tej sprawy.

    Dokument ten wygląda w ten sposób:
    http://www.glexu.neostrada.pl/bt/1.jpg
    http://www.glexu.neostrada.pl/bt/2.jpg

    Pismo moim zdaniem jest "niepoważne", poprostu kartka "inblanco" wraz z
    nadrukowanym fabrycznie pospisem i pieczęcią - uzupełniona podstawowymi
    danymi dłużnika (Dane teleadresowe, kwota).

    I teraz pytania:
    Czy takie wezwanie do zapłaty jest na tyle "poważne" ze faktycznie
    trzeba się spodziewać sprawy w sądzie?

    Jak już pisałem najemcy nie bedzie stac w najblizszym czasie na spłate
    tego zadłużenia. Czy jest jakiś sposób by śruszyc tę sprawę i załatwic
    to tak by obie strony były "zadowolone"?

    Uprzejmie prosze o jakiekolwiek informacje i sugestie na ten temat.
    Pozdrawiam, Wojtek

  • 2. Data: 2004-09-16 05:30:15
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty długu za czynsz
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 16 Sep 2004 00:16:41 +0200, użyszkodnik Glexu <g...@o...pl>
    napisał:

    >Dokument ten wygląda w ten sposób:
    >http://www.glexu.neostrada.pl/bt/1.jpg
    >http://www.glexu.neostrada.pl/bt/2.jpg

    abstrachując od aspektu prawnego (jest mnóstwo przepisów stojących po
    stronie wierzyciela oraz dłużnika) oraz moralnego (skoro się
    korzytsało to przyzwoitość nakazuje zapłacić) w/w sprawy

    naiwnych w tym kraju nie brakuje, ciągle jeszcze groźnie wyglądające
    pisemka sa znacznie skuteczniejsze w stosunku do poniesionych kosztów
    od spraw sądowych więc się to stosuje, mówiąc inaczej straszenie sądem
    jest efektywniejsze od samego sądu

    --
    futszaK
    598339018 887233199

  • 3. Data: 2004-09-16 18:09:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Glexu" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie wezwanie do zapłaty jest na tyle "poważne" ze faktycznie
    > trzeba się spodziewać sprawy w sądzie?

    W każdym razie jest ona prawdopodobniejsza, niż poprzednio.

    > Jak już pisałem najemcy nie bedzie stac w najblizszym czasie na spłate
    > tego zadłużenia. Czy jest jakiś sposób by śruszyc tę sprawę i załatwic
    > to tak by obie strony były "zadowolone"?

    No chyba, że pożyczysz jej potrzebną kwotę. Administratoch chciał by
    pieniądzei rtudno się mu dziwić. Wszak koszty utrzymania budynku ponosi.
    Lokatorka nie chce płacic, a chce mieszkać i też bym tak chciał na jej
    miesjcu. W tej sytuacji jedyne wyjście, t oby ktoś inny zapłacił.