  • 11. Data: 2007-04-30 21:23:23
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: "Intercom" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f15fgv$86o$1@news.onet.pl...

    > I nie zgodzę się również, że "ogonków" nie opłaca się egzekwować. Przede
    > wszystkim wyegzekwowanie nawet 10zł na drodze sądowej da w efekcie 10zł +
    > wszelkie koszta, więc wierzyciel będzie na plusie. Ponadto - co chyba
    > ważniejsze - rozniesie się wśród kontrahentów opinia, ze w tej firmie
    > długi są egzekwowane.
    >
    > W swoim życiu miałem przyjemność egzekwowania również niewielkich kwot
    > (40zł, 90zł) i pomimo że sprawy były standardowo rozpatrywane na
    > wokandzie, nigdy nie spotkałem się z odczuciem, iż sędzia podchodziłby do
> [...]

    Nietety moja firma uważa że dochodzenie należności poniżej pewnejkwoty jest
    nie opłacalne i takie należności się umarza . Nie wspomnę o kosztach
    związanych z wezwaniem do zapłaty ,które czasami są wyższe niż należność
    główna.

    Pozdrawiam Iwona

  • 12. Data: 2007-05-01 07:05:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Intercom wrote:
    > wiadomości news:f15053$son$1@inews.gazeta.pl...

    > Oto właśnie chodzi o ten "ogonek" nie mogę dotrzeć do jakiegoś
    > orzecznictwa które mówi o tym dobrym zwyczaju. Bez odpowiedniego
    > udokumentowania nie mogę sojego kierownictwa przekonać iż powinniśmy
    > wpisywać na wezwaniu kwotę odsetek.
    > Jeśli znacie Państwo jakiś przepis lub orzecznictwo proszę o namiary.
    > Z góry dziękuję

    a jak to sie ma do zasady ze odsetki nalicza sie do dnia zapłaty należności?
    Z tego co pamietam nie można wystawić noty odsetkowej do niezapłaconej
    należnosci. I wynika to raczej z zasad rachunkowości a nei jakiegoś
    paragrafu kodeksowego.

  • 13. Data: 2007-05-01 09:32:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > należnosci. I wynika to raczej z zasad rachunkowości a nei jakiegoś paragrafu

    Nijak, bowiem wezwanie to po prostu pismo, a nie nota księgowa.