    From: b...@g...pl (Marcin)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zaplaty
    Date: 6 Dec 2002 05:54:15 -0800

    Witam wszystkich

    Prosilbym o opinie w ponizszej sprawie.

    Kilka dni temu otrzymalem listem poleconym z firmy X "wezwanie do
    zaplaty" za niezaplacony ich zdaniem abonament za pewna usluge z lipca
    2000 roku plus oczywiscie odsetki. Z firma X mnie obecnie juz nic nie
    laczy - swoje kontakty zerwalismy wlasnie jakos okolo lipca owego roku
    (pisemne wypowiedzenie). Wszystkie zalegle faktury i rachunki w moim
    ogromnym przekonaniu zostaly zaplacone (oczywiscie w terminie) i na
    tym sprawa sie zakonczyla. Nie mam zwyczaju trzymac starych rachunkow
    dluzej niz dwa lata poniewaz sporo tego mam miesiecznie i tylko zalega
    mi to polki. W dodatku mysle, ze dwa lata to wystarczajaco dlugi
    okres, zeby dana firma zdazyla sie upomniec o ewentualne zaleglosci ze
    strony klienta. Jak nietrudno sie domyslec w takiej sytuacji nie moge
    firmie X przedstawic dowodu oplacenia wymienionego w "wezwaniu do
    zaplaty" rachunku, bo juz go po prostu nie posiadam.

    Co moge w tej sytuacji uczynic? Ja jestem przekonany w 100%, ze
    wszystkie platnosci w zwiazku z ta firma uregulowalem jeszcze dwa i
    pol roku temu. Nie mam najmniejszego zamiaru drugi raz placic za to
    samo w dodatku jeszcze kwote powiekszona o 57% odsetek! Czy moge sie
    jakos bronic? Jezeli nie zaplace i sprawa pojdzie do sadu to jakie mam
    szanse na jej wygranie? Przeciez to paranoja, zeby czlowiek musial
    przez cale zycie kazdy najmniejszy rachuneczek trzymac schowany, bo
    nigdy nie wiadomo kiedy firma X przez, za przeproszeniem, burdel w
    swoich papierach stwierdzi, ze czegos nie zaplacilem i doliczy sobie
    do niewielkiej kwoty odsetki za ostatnie 25 lat...

    W poniedzialek bede rozmawial w tej sprawie z kims kompetentnym w tej
    firmie dlatego bylbym wdzieczny za wszelkie porady. Z gory dzieki za
    wszelka pomoc.