    From: "Charlie" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Weksel - dlugie
    Date: Wed, 21 Feb 2007 12:56:15 +0100

    Witam,
    poprosze o opinie w nastepujacej sprawie:
    Wspolpracowalem z firma A, ktorej wystawilem weksel in blanco na kwote do
    5000 zl z deklaracja wekslowa, w ktorej widnieje kwota max 3000 zl. Bylo to
    zabezpieczenie na poczet ew. nierozliczenia sie z firma A. Weksel podzyrowal
    kolega.
    Bedac na wlasnej DG pobieralem od klientow naleznosci na FV. Oprocz tego
    placilem firmie dzierzawe za samochod.
    W listopadzie 2005 poszedlem na zwolnienie lekarskie - w sumie az na rok. Z
    wiadomych wzgledow nie swiadczylem uslug. Kierownik i dyrektor zapewniali
    mnie, ze moge wrocic w kazdej chwili. Samochod moze stac u mnie bo nie jest
    im potrzebny itp... i nie beda naliczac dzierzawy.
    W listopadzie 2006 rozstalem sie oficjalnie z firma (nie wykazali checi abym
    wrocil po tak dlugim zwolnieniu). Zdalem samochod, wczesniej rozliczylem
    towar i pieniadze i wszystko wydawalo sie OK.
    Miesiac pozniej dostalem wezwanie do wykupu weksla na kwote ponad 11000 zl:
    nierozliczony towar (uznaje ale na kwote ok. 800 zl), dzierzawa samochodu
    (mam nagrana rozmowe z kierownikiem, ktory zapewnia mnie, ze za okres
    zwolnienia dzierzawy nie beda naliczac) i odsetki.
    Wzywa mnie do wykupu firma, B, w ktora w trakcie naszej wspolpracy,
    przeksztalcila sie firma A.
    Najgorsze jest to, ze scigaja tez mojego kolege - zyranta.

    No i pare pytan:
    1. Czy firma B ma prawo zadac ode mnie wykupu weksla, ktory wystawilem
    firmie A
    2. Czy jesli w deklaracji jest max 3000 a weksel opiewa na max 5000 to maja
    prawo wpisac 11000 ??
    3. Gdzie isc z tym fantem?? Do jakiego sadu?? W sumie czuje sie oszukany:
    najpierw zapewnienia a potem w leb...

    Pozdrawiam, i dziekuje za porady, Charlie