  • 1. Data: 2002-02-01 10:22:06
    Temat: Warta - wyplata odszkodowania
    Od: "Krzysztof Malinowski" <K...@a...com.pl>

    Mam taki problem:
    W pazdzierniku ukradli mi auto. Troche cala sprawa trwala, ale
    juz szczesliwie zbliza sie wyplata pienidzy z AC. Dzwoniac do Warty
    dowiedzialem sie, ze decyzja juz jest, teraz tylko musza oszacowac
    kwote, bo osoba ktora podpisywala ze mna umowe ubezpieczenia
    zbyt wysoko oszacowala wtedy wartosc samochodu.
    Dowiedzialem sie, ze w zwiazku z tym po ponownej wycenie nadplacona
    skladka zostanie mi zwrocona. Sila rzeczy odszkodowanie bedzie jednak
    mniejsze.
    I tak sie zastanawiam: czy takie postepowanie Warty nie jest bezprawne?
    W koncu co mnie obchodzi, ze oni wyceniajac moje auto przy ubezpieczaniu
    popelnili blad? Podpisali ze mna umowe i nic mnie to nie obchodzi.
    Przeciez gdybym przez caly okres ubezpieczenia nie mial szkody z AC, to
    jestem pewien, ze tej "nadplaconej" skladki by mi nie oddali.

    Czy oni maja prawo tak postapic? Jesli nie to co mam zrobic?

    Pozdrawiam
    KM

  • 2. Data: 2002-02-01 11:27:20
    Temat: Re: Warta - wyplata odszkodowania
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > jestem pewien, ze tej "nadplaconej" skladki by mi nie oddali.
    >
    > Czy oni maja prawo tak postapic? Jesli nie to co mam zrobic?

    Zasadą jest, ze wysokość ubezpieczneia nie może przewyższać szkody i wysokość
    sumy ubezpieczenia (kwoty okręslonej w polisie, jako górna granica
    odpowiedzialnośc zakłądu ubezpieczeń) nie mas znaczenia.
    Nic nie zrobisz, a cieszsię, że ci zwróca nadplacone składki, bo i tego mógłbys
    nie dostać.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-02-02 12:05:47
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    ubezpieczyciel bierze wycenę samochodu z katalogu,
    tam sa wyceny samochodów standardowych
    nie uwzględniających specjalne - dodatkowe wyposażenie.
    Wykaż w wycenie samochodu, ze miał on ponadstandardowe wyposażenie
    (jeżeli masz jakieś dowody na to - np. rachunki za zakup lub montaż)