  • 11. Data: 2014-07-07 22:48:01
    Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:1f2a54kp9u3vc$.gdp2lxge4z00$.dlg@40tude.net...

    > Święte słowa, panie dzieju, zauważ jednak, że tutaj miecz patologii
    > ma dwa ostrza; kierowcy to tylko jedno z nich.

    Jasna sprawa, mam nadzieję, że nikt nie zrozumiał
    mojej wypowiedzi jako próby wrzucenia wszystkich
    kamyków do ogródka kierowców.

  • 12. Data: 2014-07-07 22:53:17
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Jak już pisałem wyżej, nie neguję słuszności Twoich
    argumentów, poza pierwszym, że "skoro nie spowodował
    wypadku", to w zasadzie nie ma sprawy.

  • 13. Data: 2014-07-08 08:28:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 Jul 2014 11:43:48 +0200, ikarek napisał(a):

    > Piszesz to w kraju, w którym główną przyczyną wypadków jest nadmierna
    > prędkość. Prędkość należy dostosować do warunków na drodze - to truizm,
    > ale w Polsce stanowi on tabu. Dlaczego?
    > Ponieważ prawie wszyscy jeżdżą za szybko. Patologia stała się normą.

    Pamiętam wielkie zdziwienie kierowcy, który jechał w mieście około 30,
    ochlapał pieszych i dostał mandat za przekroczenie prędkości. Wyjaśnienie
    policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
    to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.

  • 14. Data: 2014-07-08 09:38:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-08 08:28, jureq pisze:
> [...]
    > policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
    > to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.
    A o ile przekroczył i w związku z tym z których widełek dostał mandat i
    punkty?

    Maciek

  • 15. Data: 2014-07-08 11:25:02
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
    > to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.

    Znakomity przykład. U mnie w mieście, w czasie niedawnej wielkiej
    ulewy było tak: gdy woda zalewała szyby samochodów i prawie nic
    nie było widać - kierowcy jechali bardzo wolno. Gdy deszcz ustał
    i wyszło słońce - powrócili do "normalnego" stylu jazdy, zalewając
    chodniki strumieniami wody (która nadal obficie płynęła ulicami)
    i powodując paniczne ucieczki pieszych. Trudno to zrozumieć.

  • 16. Data: 2014-07-08 13:52:24
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > "skoro nie spowodował
    > wypadku", to w zasadzie nie ma sprawy.

    Oczywiscie, ze jest sprawa, gosc powinien dostac mandat jak kazdy inny.
    Z jego wykroczen spokojnie uzbieralo sie tyle punktow, ze z PJ sie
    pozegna. I juz i spokoj i tak sie dzieje w przypadku kazdego, kto tyle
    wykroczen nazbiera. Natomiast nazywanie go bandyta i opowiadanie ile to
    zla uczynil... well. Jak pierwszy raz to ogladalem lezac sobie z lapkiem
    na luzku, to sie chwilami czegos odruchowo lapalem i reagowalem, jakbym
    za chwile mial przydzwonic. Jak to obejrzalem na spokojnie, bez emocji,
    to widze goscia, ktory:
    - jedzie cholernie brawurowo
    - lamie wszystkie przepisy jakie moze
    - doskonale panuje nad samochodem
    - momo wszystko ustepuje pierwszenstwa rowerzyscie
    - sciga sie z motocyklistami, ktorzy jada szybciej i nikt o nich nie mowi

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2014-07-08 19:34:47
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-07-05 11:33, chatramm pisze:

    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, ale właśnie go bronisz, czekamy na kolejne filmiki w tym
    > dzikim kraju,
    > może z nieudanego napadu na bank, albo jak ktoś zamyka oczy i
    > przejeżdża z premedytacją na czerwonym świetle przez skrzyżowanie,
    > przecież nikomu krzywdy nie robi.

    tu masz: https://www.youtube.com/watch?v=ooq8CNRTchY

    obwodnica Wrocławia, połączenie ronda w Siechnicach z Łanami.

    chodnik odgrodzony fachowo. Ale zbliżamy się do skrzyżowania!! A co
    trzeba zrobić zbliżając się do skrzyżowania poza terenem zabudowanym???
    Dać idiotyczne ograniczenie do 50km/h. W dodatku to skrzyżowanie jest
    zamknięte gdyż jest to zjazd do jakiejś budowli typu tama/jaz na rzece.

    Jaki jest tego efekt? Znalazł się kierownik przestrzegający przepisy
    prawa co natychmiast wyzwoliło 2 gości wyprzedzających na zakazie.

    Co ciekawe w tym miejscu zdarzają się też wypadki:
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3428461,wypad
    ek-na-wschodniej-obwodnicy-wroclawia-zderzyly-sie-tr
    zy-auta-film-zdjecia,id,t.html

    kto stwarza zagrożenie ? Debil w urzędzie, który ustawił ograniczenie.

    Icek

  • 18. Data: 2014-07-08 19:39:31
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > A o ile przekroczył i w związku z tym z których widełek dostał mandat i
    > punkty?

    zakładam, że w związku z widzimisię policjanta.

    W TV pokazywali jak "pirat" wjechał w obszar objęty serią znaków. W
    sensie najpierw ograniczenie do 70, zaraz później do 50 i na końcu do
    30. "Pirat" dostał 3 osobne mandaty za 3 osobne wykroczenia bo policjant
    tak uznał, że tak się robi.

    w tej samej TV pokazywali przypadek jak kierownik jechał autem bez
    światła (spalona żarówka). Po kontroli wyszło, że nie tylko mijania ale
    jeszcze migacz miał zwalony. Dostał 2 mandaty każdy za osobne
    wykroczenie (za każdą żarówkę mandat).

    policja może dać mandat za wszystko w niemal dowolnej kwocie. Tylko od
    Ciebie zależy czy go przyjmiesz. Jak nie przyjmiesz to masz szanse.

    Icek

  • 19. Data: 2014-07-09 22:50:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-08 19:39, Icek pisze:
    > policja może dać mandat za wszystko w niemal dowolnej kwocie. Tylko od
    > Ciebie zależy czy go przyjmiesz. Jak nie przyjmiesz to masz szanse.
    Tyle to ja wiem. Dlatego ciekaw jestem jakie przekroczenie prędkości
    wybrał pan władza przy ochlapywaniu przechodniów :-)

    Maciek

  • 20. Data: 2014-07-10 09:29:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Jul 2014 22:50:25 +0200, Maciek napisał(a):

    > Tyle to ja wiem. Dlatego ciekaw jestem jakie przekroczenie prędkości
    > wybrał pan władza przy ochlapywaniu przechodniów :-)

    A po co miał wybierać? Wystarczy

    Art. 19.
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
    panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się
    odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi,
    stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.