  • 1. Data: 2014-07-03 09:52:19
    Temat: prosba o interpretacje "przymiotu najemcy"
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Dzien dobry

    Wyjatkowo zagmatwana procedura wykupu lokalu od gminy Krakow z
    udzieleniem bonifikaty. Troche utknelismy i prosze o interpretacje:

    1. Wydzial Mieszkalnictwa napisal:
    Pani XXX (miala tytul prawny i przymiot najemcy) wstapila ... w 2000
    roku w zwiazek malzenski z Panem YYY.
    Pan YYY zameldowany od 22 listopada 2013 roku w rzeczonym lokalu nabyl
    przymiot jego najemcy na mocy art 680(1) Kodeksu Cywilnego.

    Uchwala Rady Miasta mowi jasno, ze o wykup lokalu z bonifikata moga sie
    zwrocic najemcy, ktorzy sa "najemcami" przez min 10 lat.
    My jako malzonkowie jestesmy najemcami z racji powyzszej decyzji
    Wydzialu Mieszkalnictwa. Zona tam mieszka od 1973 :)

    Moje pytanie brzmi:

    Od kiedy jestem najemca? Od daty zawarcia malzenstwa czy od daty
    zameldowania?

    Pytam bo z kolei Wydzial Skarbu Miasta odpisal, ze jestem zameldowany od
    2013 roku i o co kaman. Powiedzialem Paniom, ze w uchwale rady miasta
    nie ma slowa o "zameldowaniu" ani o zamieszkaniu no ale...
    Kazaly mi napisac oswiadczenie, ze zamieszkuje od 2000 roku co jest
    prawda wiec oswiadczenie to nie problem.
    Chodzi mi glownie o to od kiedy jestem najemca :) bo odnosze wrazenie,
    ze Wydzial Skarbu nie rozroznia:

    a. zameldowanie
    b. zamieszkanie
    c. najemca

    Co wiecej, zapytali o to Wydzial Mieszkalnictwa a ten odpisal (podobno),
    ze nie od kiedy mieszkam. Jakie to w ogole ma znaczenie od kiedy mieszkam?

    --
    jarek

  • 2. Data: 2014-07-03 15:22:07
    Temat: Re: prosba o interpretacje "przymiotu najemcy"
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Nie bylo tematu :)

    Zalatwilem z WM, pomylili sie w decyzji. Chodzilo o art 7 ustawy o
    najmie lokali, nie o art 680 KC.
    Sprawa wyjasniona :)

    --
    jarek