  • 1. Data: 2005-07-08 20:53:11
    Temat: WKD/PKP - wymuszenie mandatu ?
    Od: "Sebastian" <b...@W...gazeta.pl>

    witam,
    mam pewien problem z PKP (a dokładnie z WKD-Warszawska Kolej Dojazdowa).
    Od kilku lat regularnie dojeżdżam nią do pracy, kupuję bilety miesięczne. W
    marcu tego roku nie zabrałem z domu portfela, w którym miałem bilet
    miesięczny - otrzymałem mandat, sprawę szybko wyjaśniłem (przesłałem kopię
    biletu i zapłaciłem tzw. opłatę manipulacyjną około 10 pln jak chcieli) i
    została ona zamknięta. Pod koniec czerwca otrzymałem zaś pocztą kolejny
    mandat z wezwaniem do zapłaty ok.120 pln - tylko że ja żadnego mandatu poza
    tym marcowym nigdy nie dostałem! Myślę, że kontroler który spisał moje dane z
    dowodu osobistego za pierwszym razem chciał sobie "polepszyć statystyki" albo
    dorobić z prowizji i wypisał mandat z uprzednio zebranych informacji. Na moje
    wyjaśnienia kolej nie reaguje, po raz kolejny napisałem im żeby przedstawili
    mi kopię podpisanego przez mnie biletu i informację, w którym pociągu został
    on wystawiony. I tutaj mam pytanie do Was - czy czekać, aż kolej skieruje
    sprawę do sądu ? - oni mają biuro w Gnieźnie, więc pewnie będę musiał tam
    jechać i się tłumaczyć - czy może ja im mogę teraz coś wytoczyć w sądzie
    cywilnym - sfałszowanie podpisu, próbę wyłudzenia pieniędzy. Czy ma to sens ?
    Chcą ze mine zrobić idiotę, a swoją drogą ciekawe ile osób zostało podobnie
    potraktowanych jak ja.
    dzięki za ewentualne pomysły i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-08 21:12:44
    Temat: Re: WKD/PKP - wymuszenie mandatu ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sebastian napisał(a):
    > I tutaj mam pytanie do Was - czy czekać, aż kolej skieruje
    > sprawę do sądu ? - oni mają biuro w Gnieźnie, więc pewnie będę musiał tam
    > jechać i się tłumaczyć -

    Czemu tam? Sprawa w postępowaniu nakazowym odbędzie się w sądzie
    właściwym ze względu na twoje miejsce zamieszkania.

    > czy może ja im mogę teraz coś wytoczyć w sądzie
    > cywilnym - sfałszowanie podpisu, próbę wyłudzenia pieniędzy. Czy ma to sens ?

    Nie ma. Jak dostaniesz nakaz to złóż sprzeciw i wtedy się tłumacz.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-08 21:14:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Czemu tam? Sprawa w postępowaniu nakazowym odbędzie się w sądzie
    > właściwym ze względu na twoje miejsce zamieszkania.

    Koryguje :) To będzie oczywiście nakaz w postępowaniu upominawczaym, a
    więc będzie to postępowanie upominawcze.

  • 4. Data: 2005-07-08 22:08:55
    Od: "Sebastian" <b...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Koryguje :) To będzie oczywiście nakaz w postępowaniu upominawczaym, a
    > więc będzie to postępowanie upominawcze.

    czy możes zmi jeszcze przybliżyć, jak to wygląda ? czy będę wezwany do sądu
    oraz czy będę miał możliwość skonfrontowania swojej wersji z człowiekiem z
    koleji - czy będzie on miał obowiązek się stawić na takiej sprawie ?

  • 5. Data: 2005-07-09 02:50:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sebastian wrote:

> [...]
    > oraz czy będę miał możliwość skonfrontowania swojej wersji z człowiekiem z
    > koleji - czy będzie on miał obowiązek się stawić na takiej sprawie ?

    dostaniesz na dzień dobry nakaz, że masz zapłacić,
    od niego przysługuje ci odwołanie i dopiero jak się odwołasz, to
    odbędzie się normalna rozprawa, an której będziesz mógł wnieść, że
    prosisz o okazanie mandatu z twoim podpisem.
    I zachowaj listy, że bezskutecznie prosiłeś pkp o przysłanie ksero.

    Pójście na policję nie ma sensu, bo skąd wiesz, że podpis został
    sfałszowanyu skoro go nie widziałeś.

  • 6. Data: 2005-07-09 08:43:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sebastian" <b...@W...gazeta.pl> napisał:

    >otrzymałem mandat, sprawę szybko wyjaśniłem
    Od kogo ? Zapewne pomyliłeś 'mandat' z wezwanie do zapłaty tzw. opłaty
    dodatkowej. Mandaty wysyawiają wyłącznie służby do tego upoważnione.

    >zapłaciłem tzw. opłatę manipulacyjną około 10 pln jak chcieli)
    Jeśli masz pokwitowanie zapłaty, to jest dowód, że sprawe wyjaśniono.

    >zaś pocztą kolejny mandat z wezwaniem do zapłaty ok.120 pln
    Eee, nie 'mandat' tylko wezwanie do zapłaty.
    Na nim tez powinno być za co masz wnieść opłatę.

    >tylko że ja żadnego mandatu poza tym marcowym nigdy nie dostałem!
    J.w.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-07-09 10:04:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <b...@W...gazeta.pl> napisał
    > Pod koniec czerwca otrzymałem zaś pocztą kolejny
    > mandat z wezwaniem do zapłaty ok.120 pln

    Może to było wezwanie do zapłaty tego pierwszego "mandatu" (opłaty
    dodatkowej), a im się coś w biurokracji pomyliło i zapomnieli, że już
    wyjaśniłeś.
    Jeśli otrzymałbyś nową opłatę, to chyba powinno być napisane za jaki
    przejazd ona została wystawiona.

    > on wystawiony. I tutaj mam pytanie do Was - czy czekać, aż kolej skieruje
    > sprawę do sądu ? -

    Odpisałeś, wyjaśniłeśi i już... Zbieraj dokumenty i tyle. Jak nie jechałeś
    drugi raz to nic Ci nie zrobią. W ostatecznej ostateczności dostaniesz
    nakaz, od którego złożysz odwołanie i pójdziesz na rozprawę, gdzie powiesz
    jak było i koniec. Ale kolej nie zakłada tak szybko spraw, zwłaszcza w
    wątpliwych przypadkach. Jak odpisujesz na korespondencje to dokładnie
    zaznaczaj na jakie pismo odpowiadasz i w jakiej sprawie, tak aby się im nie
    pomieszało...

  • 8. Data: 2005-07-09 12:38:04
    Od: "Sebastian" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wyjaśniłeś.
    > Jeśli otrzymałbyś nową opłatę, to chyba powinno być napisane za jaki

    tak, to jest nowa opłata za dzień w którym nawet nie jechałem kolejką :)

> [...]
    > wątpliwych przypadkach. Jak odpisujesz na korespondencje to dokładnie
    > zaznaczaj na jakie pismo odpowiadasz i w jakiej sprawie, tak aby się im nie

    mam całą korespondencje, sprawa 'z marca' jest definitywnie zamknięta (też
    mam całą korespondencję i dowód wpłaty) a teraz jak nie dostane od nich kopii
    tego nowego wezwania do zapłaty napiszę im żeby przekazali sprawę do sądu bo
    już mam dosyć tej korespondencji

    dzięki wszystkim za pomoc i poświęcony czas

  • 9. Data: 2005-07-09 12:58:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <b...@N...gazeta.pl> napisał
    > tak, to jest nowa opłata za dzień w którym nawet nie jechałem kolejką :)

    To zastanów się na wszelki wypadek jak mógłbyś to udowodnić. Napisz (jeśli
    tego dokładnie nie zrobiłeś), że nie jechałeś wtedy koleją, i co, i jak. I
    Koniec.

    Jeszcze sam ich do Sądu zapraszasz? ;)

  • 10. Data: 2005-07-13 19:07:48
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Czemu tam? Sprawa w postępowaniu nakazowym odbędzie się w sądzie
    > właściwym ze względu na twoje miejsce zamieszkania.

    Niekoniecznie.

    pdr
    Olo