  • 1. Data: 2009-12-31 12:42:58
    Temat: Użyczenie lokalu dla Sp. z o.o.
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Witam! Potrzebuję lokalu dla spółki na papierze. Mieszkam w mieszkaniu ojca,
    własnościowym. Czy ojciec może nieodpłatnie użyczyć tego lokalu dla spólki z
    o.o.? Wystarczy umowa użyczenia czy musi być umowa najmu? :)

    We wtorek mamy już spotkanie u notariusza i zależy nam na czasie, a lokal
    okazał się problematyczny. Dzięki za pomoc!

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 2. Data: 2009-12-31 12:49:10
    Temat: Re: Użyczenie lokalu dla Sp. z o.o.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pan Łoś wrote:
> [...]
    > mieszkaniu ojca, własnościowym. Czy ojciec może nieodpłatnie użyczyć
    > tego lokalu dla spólki z o.o.? Wystarczy umowa użyczenia czy musi być

    Dla dowolnej spółki czy dla spółki powiązanej?
    Nie ma odpłatnego użyczenia, ale użyczenie też powoduje
    jakieś tam efekty podatkowe. Jednym słowem: można,
    ale trzeba znać skutki takich decyzji.

  • 3. Data: 2009-12-31 13:22:10
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Dla dowolnej spółki czy dla spółki powiązanej?
    > Nie ma odpłatnego użyczenia, ale użyczenie też powoduje
    > jakieś tam efekty podatkowe. Jednym słowem: można,
    > ale trzeba znać skutki takich decyzji.

    Dla spółki, której będę współwłaścicielem... ale jest to sp. z o.o. :)

  • 4. Data: 2009-12-31 14:47:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pan Łoś wrote:

    > Dla spółki, której będę współwłaścicielem... ale jest to sp. z o.o. :)

    Weź najem po cenach rynkowych.
    Tzn spółka wynajmie i zapłaci.
    To w końcu jeden z prostszych sposobów "dojenia" spółki :-)

  • 5. Data: 2009-12-31 15:24:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 31 Dec 2009 13:42:58 +0100, Pan Łoś napisał(a):

    > We wtorek mamy już spotkanie u notariusza i zależy nam na czasie, a
    > lokal okazał się problematyczny.

    A po co Ci adres u notariusza?
    Nie myśl nawet o wpisywaniu go do umowy spółki!

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-12-31 15:26:07
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > A po co Ci adres u notariusza?
    > Nie myśl nawet o wpisywaniu go do umowy spółki!

    Wiem, wiem, u notariusza nie jest potrzebny, ale do KRSu już tak.
    Ale dziękuję za ostrzeżenie :)

    Pan Łoś