  • 1. Data: 2009-12-31 07:28:54
    Temat: [prasa] ABW bez problemu identyfikuje hakerów...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Fragment art:

    [...]Ustalenie tożsamości osoby, która dokonała włamania nie stanowiło dla
    ABW problemu. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego przekazała już w trybie
    roboczym informacje na ten temat właściwej jednostce policji.

    ABW dysponuje wiedzą specjalistyczną, która zarówno w tym przypadku, jak i
    podobnych, pozwala ustalić sprawdzę ataku w Internecie. Niestety problemem
    nie jest sam fakt identyfikacji hakera, a to, że polskie prawo nie pozwala
    ściągać tego typu przestępstw z urzędu.

    Kwestią kluczową dla rozwiązania problemu atakowania stron internetowych
    jest świadomość właściciela strony WWW lub portalu o zagrożeniach. Obecnie
    musi on złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, a w wielu
    przypadkach tak się nie dzieje, gdyż administratorzy chcą np. ukryć swoją
    niekompetencję, czy braki w zabezpieczeniach.[...]

    http://gielda.wp.pl/POD,6,a,1,b,1,c,11,index.html?P[
    obr]=pa&P[numer]=11812112&ticaid=19609

    http://tiny.pl/hmqj1

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 2. Data: 2010-01-01 21:03:00
    Temat: Re: [prasa] ABW bez problemu identyfikuje hakerów...
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > ABW problemu. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego przekazała już w trybie
    > roboczym informacje na ten temat właściwej jednostce policji.

    AFAIK TPSA udostepnia organom takim jak policja narzedzie do
    natychmiastowej identyfikacji abonenta po podaniu adresu IP i daty.

> [...]
    > nie jest sam fakt identyfikacji hakera, a to, że polskie prawo nie pozwala

    I bardzo dobrze, szczegolnie w swietle takich kwiatkow jak art. 269b KK.

  • 3. Data: 2010-01-02 08:47:36
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    >
    > AFAIK TPSA udostepnia organom takim jak policja narzedzie do
    > natychmiastowej identyfikacji abonenta po podaniu adresu IP i daty.

    Tylko że to dotyczy informacji końcowej. Jeżeli łączysz się za pośrednictwem
    zagranicznego anonimowego proxy które zmienia IP oraz MAC adres, to spece z
    ABW są bezradni.
    Tak samo gdy łączysz się z internetem z komórki kupionej na bazarze z
    anonimowym starterem np. z Biedronki lub Tesco. Profilaktycznie nikt nie
    namierza takich komórek (bo jest ich za dużo), a po fakcie wystarczy że
    potraktujesz młotkiem komórke i chipa.

    Jak na razie to spece z ABW są ciągle w tyle w stosunku do wykwalifikowanego
    informatyka.

  • 4. Data: 2010-01-02 09:09:40
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-02 09:47, Użytkownik Danusia napisał:

    > Jak na razie to spece z ABW są ciągle w tyle w stosunku do wykwalifikowanego
    > informatyka.

    Są i będą jeszcze długo. Bo techniki nie dogonią i nie zabezpieczą
    się przed nią stawiając w bramie kolejnego tłuka z pałką lub pistoletem.

    TPSA wprawdzie może pomóc w identyfikacji ale tylko "hakiera"
    który próbował sie włamać z domowego komputera wpiętego
    w neostradę.
    Haker stawia maszynę wirtualną na laptopie, zmienia MACadres,
    szuka darmowego hotspota lub niezebezpieczonego hasłem rutera
    z wifi, robi swoje, potem kasuje maszynę wirtualną
    i znika bezpowrotnie dla służb wszelakich.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-07 02:34:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > z wifi, robi swoje, potem kasuje maszynę wirtualną
    > i znika bezpowrotnie dla służb wszelakich.

    ...a ABW robi spektakularny kociołek u lamera z niezabezpieczonym WiFi ;->