  • 1. Data: 2006-01-11 13:46:53
    Temat: Uwaga kutas: Piotr Kruszyński z Uniwersytetu Warszawskiego
    Od: newsfeed <d...@c...com>

    Kraj PAP, ML /09.01.2006

    Prof. Kruszyński o sądach 24-godzinnych: to dobry pomysł
    To dobry pomysł - tak prof. prawa karnego Piotr Kruszyński z
    Uniwersytetu Warszawskiego ocenił dla PAP zapowiedź resortu
    sprawiedliwości wprowadzenia sądów 24-godzinnych dla złapanych na
    gorącym uczynku chuliganów.
    "Jeśli prawo karne ma być efektywne, musi być szybkie" - powiedział w
    poniedziałek Kruszyński PAP. Podkreślił, że w przypadku drobnych lub
    średnich występków nie jest potrzebny długi proces.

    Przyznał, że w PRL była możliwość trybu przyspieszonego w sądach dla
    czynów chuligańskich. "Nie wszystko, co było za komuny, było złe" - dodał.

    Szef resortu sprawiedliwości Zbigniew Ziobro zapowiedział w
    poniedziałek, że jest już gotowy projekt ustawy o 24-godzinnych sądach
    dla chuliganów. Dodał, że w połowie stycznia projekt ten wejdzie pod
    obrady rządu.

    Chodzi o wprowadzenie przyspieszonego trybu postępowania w przypadkach,
    gdy sprawca został złapany na gorącym uczynku. Zdaniem ministra,
    przyspieszony tryb może mieć zastosowanie w ok. 200 tys. postępowań.

  • 2. Data: 2006-01-11 17:02:39
    Od: "Marcin Woźniak" <m...@w...pl>

    Jezus Maria, czy ktoś mógłby moderować tę grupę?

  • 3. Data: 2006-01-11 17:25:34
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Marcin Woźniak napisał(a):
    > Jezus Maria, czy ktoś mógłby moderować tę grupę?

    Popieram.I czy ktoś mógłby zainteresować najbardziej tu obszczywanych
    przez tego niedorozwoja,o tym fakcie?Chociaż i tak mają to głęboko w
    ...ale fakt jest faktem że on publicznie ludzi znieważa.

  • 4. Data: 2006-01-11 20:08:26
    Od: wilh <d...@d...de>

    Pav wrote:

    > Popieram.I czy ktoś mógłby zainteresować najbardziej tu obszczywanych
    > przez tego niedorozwoja,o tym fakcie?Chociaż i tak mają to głęboko w
    > ...ale fakt jest faktem że on publicznie ludzi znieważa.

    A czy nie sa to przypadkiem osoby publiczne wyrazajace publicznie swoje
    opinie i za nie krytykowane. Od kiedy opinia osoby publicznej stoi wyzej
    od naszego prawa do nasmiewania sie z biurew?

  • 5. Data: 2006-01-11 21:08:15
    Temat: A co Ci się nie podoba
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    Czy nie podoba Ci się nazwisko tego pana czy to że jemu ten pomysł sie podoba. Z
    prawem mam tyle wspólnego ze wiem że mam się nie dać złapać jak go nie
    przestrzegam. To według mnie dobre podejście do prawa. Szkoda ze w projekcie nie
    ma , albo nic mi o tym nie wiadomo ze jest, obniżenia kar za wyczyny
    kwalifikujace się pod taki sąd. W Polsce są jakieś pokomunistyczne wymiary kar.
    Jakieś 3 albo 5 lat ciupy. Wyroki których się nie odsiaduje z braku miejsc.
    Zrobili by za drobne wykroczenia kary pozbawienia wolności od 3 tygodni do 5
    miesięcy. Wykonywane od razu. Łapią kogoś piszącego po murach.3 tygodnie ciupy.
    Lapią pijanego za kierownicą. 2 miesiace. Ale od razu. Z sali wychodzi w
    kajdankach do samochodu z napisem "przewóz więźniów". Od razu do ciupy. Tam poje
    byle jakiego żarcia, wymasują mu kiszkę jak ładny i młody. Wielu zanim drugi raz
    by się dało złapać długo by się zastanawiało czy warto wypić i wracać własnym
    samochodem zamiast taksówką. Tomek

  • 6. Data: 2006-01-11 22:22:58
    Od: Juzek Kocmientka <k...@i...pl>

    wilh napisał(a):

    > A czy nie sa to przypadkiem osoby publiczne wyrazajace publicznie swoje
    > opinie i za nie krytykowane.

    Tak czy siak Internet jest tak wspanialym medium, ze pisac publicznie
    moga i normalni ludzie i posiadacze zoltych papierow, ktorym wiele
    zrobic i tak nie mozna :)

    > Od kiedy opinia osoby publicznej stoi wyzej od naszego prawa do nasmiewania sie z
    biurew?

    Hmm... "prawo do nasmiewania sie z biurew"... o co ci chodzi?

  • 7. Data: 2006-01-11 22:56:06
    Od: Wojtek <...@...pl>

    Marcin Woźniak wrote:

    > Jezus Maria, czy ktoś mógłby moderować tę grupę?

    Ach ta nasza kochana Demokracja :-) .

  • 8. Data: 2006-01-11 23:06:28
    Temat: Re: A co Ci się nie podoba
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    I tak oto minoris gentis wyrazil jedna z najrozsadniejszych propozycji
    legislacyjnych, jakie ostatnio mialem okazje slyszec...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2006-01-11 23:56:05
    Od: mayr <n...@t...net>

    Wojtek wrote:

    > Ach ta nasza kochana Demokracja :-) .

    Bo to jest sprawiedliwa demokracja, anie jakas tam zwykla d.kracja.

    Kruszynski moze wygadywac glupoty popierajace ponstwo policyjne, ale ich
    krytyka jest juz niedozwolona.

  • 10. Data: 2006-01-12 08:49:01
    Od: Pav <n...@z...pl>

    wilh napisał(a):

    > A czy nie sa to przypadkiem osoby publiczne wyrazajace publicznie swoje
    > opinie i za nie krytykowane.

    Nie nie są.Ty znieważasz ludzi a nie krytykujesz.