  • 1. Data: 2004-11-08 10:00:18
    Temat: Ustawa swoje, a stanowisko ministerstwa swoje.
    Od: "Andrzej m." <k...@o...pl>

    Hej,
    Mam taki problem: ZUS twierdzi ze nie wolno mi bylo kozystac z pewnych
    udogodnien. Swoja decyzje opiera na "stanowisku Ministerstwa Pracy i ..." a
    nie bezposrednio na ustawie. Przytacza rowniez ustawe z ktorej tak napawde
    wynika ze moje postepowanie bylo prawidlowe. Odwolalem sie od ich decyzji
    piszac ze postepowalem zgodnie z ustawa, a oni w odpowiedzi (niekozystnej
    dla mnie) znowu: "... zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Pracy i ...".
    Z tego co pamietam w hierarchi waznosci aktow prawnych ustawa jest zaraz
    po konstytucji, ale nie mam pojecia jaka wage ma "stanowisko Ministerstwa".
    Czy "stanowisko Ministerstwa" moze byc inne i wazniejsze od ustawy?
    Dziekuje i czekam niecierpiwie na odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-11-08 10:22:23
    Temat: Re: Ustawa swoje, a stanowisko ministerstwa swoje.
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Andrzej m. napisał:

    > Czy "stanowisko Ministerstwa" moze byc inne i wazniejsze od ustawy?

    Nie moze.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 3. Data: 2004-11-08 10:45:42
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mithos pisze:

    > Nie moze.
    >

    > pozdrawiam

    Ale "stanowisko Ministerstwa" twierdzi, ze nie jest wazniejsze
    od ustawy, lecz nam durnym objasnia co wg ministra ustawa mowi....

    My mamy swoje zdanie.....

    nie widzeinnego wyjsca jak "poddac sie albo sad...."

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-11-08 10:56:13
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Napisz na piśmie, że jeżeli za akt prawny przyjmują sobie czyjeś stanowiska
    w sprawie, to niech przyjmą i Twoje stanowisko. Zbłaźnij ich, (pisemnie)
    skrytykuj i zażądaj odpowiedzi na piśmie z podaniem podstawy prawnej a nie
    czyjegoś stanowiska.

  • 5. Data: 2004-11-08 11:30:41
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2004 11:00:18 +0100, Andrzej m. naskrobał(a):

> [...]
    > Czy "stanowisko Ministerstwa" moze byc inne i wazniejsze od ustawy?
    > Dziekuje i czekam niecierpiwie na odpowiedzi.

    Uprzejmie podziękuj urzędowi za zamiane art 87 Konstytucji RP
    (cyt: Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej
    są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz
    rozporządzenia)
    i poinformuj o chęci zweryfikowania ich 'stanowiska' przez Sąd Powszechny i
    ile oczywiście 'stanowisko Ministerstwa Pracy' przyjmuje jeszcze pod uwagę
    możliwość kontroli przez sądy polskie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org