  • 1. Data: 2011-03-21 09:42:58
    Temat: Ustawa o opłacie skarbowej - różna interpretacja urzędów
    Od: "Leon " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam. Chciałem zarejestrować się w urzędzie pracy, ale nie przyjęto mi kopii
    zaświadczeń o wyrejestrowaniu DG. Złożyłem wnioski do odpowiednich urzędów (z
    dopiskami, że potrzebne są w celu dostarczenia do UP) o wydanie duplikatów
    takich zaświadczeń . W jednym urzędzie (Warszawa Białołęka)dostałem dokument
    nieodpłatnie z adnotacją, że zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej opłaty nie
    pobrano (zaświadczenie dla jednostki budżetowej). W drugim urzędzie(Legionowo)
    pobrano opłatę, pomimo, że powoływałem się na przepis ustawy.
    Oświadczono, że gdyby urząd pracy zwrócił się bezpośrednio, to dokument wydany
    by był bez opłaty.
    Dwie różne interpretacje tego samego przepisu.
    Kto potrafi wyjaśnić, który urząd działa prawidłowo ?

  • 2. Data: 2011-03-21 09:54:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 10:42, Leon pisze:
> [...]
    > by był bez opłaty.
    > Dwie różne interpretacje tego samego przepisu.
    > Kto potrafi wyjaśnić, który urząd działa prawidłowo ?

    Na jaki konkretnie przepis powoływała się Białołęka? I jak to możliwe,
    że miałeś zarejestrowaną DG w dwóch urzędach?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-21 10:21:12
    Od: "Leon " <g...@W...gazeta.pl>

    > Na jaki konkretnie przepis powoływała się Białołęka?
    .. zgodnie z art. 7 pkt. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej.

    I jak to możliwe,
    > że miałeś zarejestrowaną DG w dwóch urzędach?
    dotyczy DG z różnych okresów, prowadzonych w różnych miejscowościach

  • 4. Data: 2011-03-21 10:27:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 11:21, Leon pisze:
    > .. zgodnie z art. 7 pkt. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej.

    Art. 7. Zwalnia się od opłaty skarbowej:
    2) jednostki budżetowe;

    Wygląda zatem, że Białołęka zrobiła Ci uprzejmość.

    > I jak to możliwe,
    > dotyczy DG z różnych okresów, prowadzonych w różnych miejscowościach

    A samo wyrejestrowanie z ostatniego urzędu nie starczy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-03-21 10:45:53
    Od: "Leon " <g...@W...gazeta.pl>

    > Wygląda zatem, że Białołęka zrobiła Ci uprzejmość.

    Ja to tak sobie dedukuję, dostarczyłem Urzędowi Pracy informację
    (oświadczyłem), że działalność prowadziłem i się wyrejestrowałem. UP nie
    zaakceptował kopii moich dokumentów i postanowił je zweryfikować żądając
    oryginałów. Ja tylko spełniłem rolę posłańca między urzędami. Odciążyłem
    pracowników UP w pozyskaniu potrzebnych im dokumentów.
    Oczywiście są to moje dywagacje, nie mające nic wspólnego ze znajomością prawa :)

  • 6. Data: 2011-03-21 10:52:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 11:45, Leon pisze:

> [...]
    > pracowników UP w pozyskaniu potrzebnych im dokumentów.
    > Oczywiście są to moje dywagacje, nie mające nic wspólnego ze znajomością prawa :)

    Trzeba było zatem nie robić za posłańca, tylko niech by sobie Urząd sam
    sprawdził.

    A jeśli by nie sprawdził (bo by nie miał takiego obowiązku), to nie
    robiłeś za posłańca, tylko za wielbłąda (samodzielnie udowadniałeś na
    swój koszt, że nim nie jesteś).

    --
    Liwiusz