    From: "A" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ustawa 203 a skladka ZUS i skladka zdrowotna
    Date: 25 Apr 2007 22:07:16 +0200

    Witam,

    wiem ze ten temat juz kiedys sie przewijal, ale nie znalazlam konstruktywnej
    odpowiedzi, wiec sprobuje zapytac jeszcze raz. Moja mama, ktora jest lekarzem,
    otrzymala zwrot, na mocy wyroku sądowego, nie zaplaconej przez pracodawce kwoty
    zgodnie z ustawą 203. Ostatnio otrzymała pismo od pracodawcy, ze odprowadzil on
    skladki ZUS od tej kwoty i teraz żąda jej zwrotu. W przypadku gdy nie zaplaci
    ona - dosc sporej kwoty - odda sprawę do sądu.

    Poniewaz na google nie znalazlam nic co by moglo rozwiac moje wątpliwości co do
    tej sprawy, czy moze ktos wie czy nie ma np. wyroków w podobnych sprawach i
    jakie one są. Jedyne co znalazłam, to fakt, że sąd zasądzając tą kwotę nie
    określił czy to jest kwota netto czy brutto, ale prawnikiem nie jestem, dlatego
    wolę zapytać znawców. Pracodawca dodatkowo twierdzi, że komornik informował o
    konieczności zapłacenia składki, co jest oczywiście nieprawdą.

    Znalazłam również informację o związanej z tym tematem uchwale - "uchwala SN z
    7 sierpnia 2001 roku - III ZP 13/01 - OSNP 2002/2/35", ale nie wiem jak i gdzie
    mogę ją odnaleźć aby się zapoznać z jej treścią.

    Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc.