  • 1. Data: 2010-03-25 10:33:37
    Temat: Urzad Nadzoru Budowlanego a gminny lokator
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Gmina dawno temu (lata 60) w budynku nalezacym do wlasciciela
    prywatnego zameldowala lokatorow, ktorzy obecnie w tym budynku
    zamieszkuja. Niestety nie znam, na jakiej wtedy to bylo podstawie, ale
    zagadnienie dotyczy dnia dzisiejszego.
    Spadkobiercy wlasciciela tego budynku teraz otrzymali teraz pismo, ze
    z uwagi na pogaraszajacy sie stan budynku - nalezy natychmiast
    doprowadzic do oproznienia tego budynku. Co z lokatorem tego budynku,
    notabene zamieszkujacym tam w wyniku gminnej decyzji?

  • 2. Data: 2010-03-25 13:16:06
    Temat: Re: Urzad Nadzoru Budowlanego a gminny lokator
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 25 Mar, 11:33, VoyteG <V...@h...com> wrote:
    > Co z lokatorem tego budynku,
    > notabene zamieszkujacym tam w wyniku gminnej decyzji?

    Doprecyzuje pytanie - czy wlasciciel jest zobowiazany zapewnic inny
    lokal wynajmujacym, skoro ma nakaz oproznienia tego budynku w terminie
    60 dni?

  • 3. Data: 2010-03-25 14:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010, VoyteG wrote:

> [...]
    > doprowadzic do oproznienia tego budynku. Co z lokatorem tego budynku,
    > notabene zamieszkujacym tam w wyniku gminnej decyzji?

    Na mój gust jest różnica między remontem a rozbiórką.
    Art. 11 (ustawy o ochronie lokatorów) razem wymienia "remont lub
    rozbiórkę"), ale tylko dla remontu ("naprawy") odsyła do zapewnienia
    lokalu zamiennego.
    Wniosek: można wypowiedzieć umowę.
    Mieszkaniem dla lokatora powinna zająć się gmina.
    Coś pominąłem?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-03-25 14:46:26
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 25 Mar, 15:11, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Wniosek: mo na wypowiedzie umow .
    >   Mieszkaniem dla lokatora powinna zaj si gmina.
    >   Co pomin em?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    To co napisales, wyglada bardzo sensownie! Dzieki

    Czyli teraz wlascicielowi tej kamienicy sluzy prawo wypowiedzenia
    najmu w terminie zgodnym z tym okresonym w decyzji przez Urzad Nadzoru
    Budowlanego i lokator nie ma wyboru i musi udostepnic lokal?

    pozdr, VoyteG

  • 5. Data: 2010-03-25 19:46:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > najmu w terminie zgodnym z tym okresonym w decyzji przez Urzad Nadzoru
    > Budowlanego i lokator nie ma wyboru i musi udostepnic lokal?

    Chyba nie wygląda to tak dobrze.
    Ale również niekoniecznie tak źle, nie pamiętam, czy pisałeś
    czy lokator opłaca czynsz *regulowany*.

    Doczytałem, co i Tobie polecam (dlaczego tej ustawy nie czytasz?):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    +++
    Art. 11
    1. Jeżeli lokator jest uprawniony do odpłatnego używania lokalu,
    wypowiedzenie przez właœciciela stosunku prawnego może nastšpić
    tylko z przyczyn okreœlonych w ust. 2-5 oraz w art. 21 ust. 4 i 5
    niniejszej ustawy. [...]
    [...]
    2. Nie póŸniej niż na miesišc naprzód, na koniec miesišca kalendarzowego,
    właœciciel może wypowiedzieć stosunek prawny, jeżeli lokator:
    [...]
    4) używa lokalu, który wymaga opróżnienia w zwišzku z koniecznoœciš
    rozbiórki lub remontu budynku, z zastrzeżeniem art. 10 ust. 4.
    [...]
    (i tylko na ten art.10 zwróciłem uwagę, a tu jeszcze jest:)
    [...]
    9. W wypadku okreœlonym w ust. 2 pkt 4 lokatorowi przysługuje prawo
    do lokalu zamiennego. Obowišzek zapewnienia lokalu zamiennego oraz
    pokrycia kosztów przeprowadzki spoczywa na właœcicielu budynku,
    z zastrzeżeniem art. 32.
    [...]
    Art. 32
    W razie wypowiedzenia najmu, na podstawie art. 11 ust. 2 pkt 4,
    najemcy opłacajšcemu w dniu poprzedzajšcym dzień wejœcia w życie
    ustawy czynsz regulowany, obowišzek zapewnienia temu najemcy
    lokalu zamiennego oraz pokrycia kosztów przeprowadzki spoczywa,
    do dnia 31 grudnia 2015 r., na właœciwej gminie.
    [...]

    pzdr, Gotfryd