    From: "Richard Sanders" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urlop wypoczynkowy podczas urlop wychowawczego
    Date: Thu, 15 May 2003 07:49:33 +0200

    Z powodu sytuacji rodzinnej (podejrzenie powaznej choroby zony) musze pilnie
    korzystac z urlopu wychowawczego. Bardzo prosze o udzielenie kilka porad,
    poniewaz pracodawca nie bedzie tym zamiarem zachwycony i spodziewam sie
    oporu z jego strony.

    Dowiedzialem sie, ze pracodawca musi mi udzielic urlopu wychowawczego 14 dni
    po zlozeniu odpowiedniego oswiadczenia. Prawda?

    Podczas urlopu wychowawczego nie otrzymam pensji, ale nadal mamy z rodzina
    ubezpieczenie zdrowotne, prawda?

    Co moge robic w okresie do rozpoczecia urlopu wychowawczego? Mam umowe na
    czas okreslony do konca wrzesnia. Czy wymiar urlopu wypoczynkowego za
    biezacy rok zalezy od okresu od 1 stycznia do 30 wrzesnia czy od okresu od 1
    stycznia do dnia rozpoczecia urlopu wychowawczego?

    Czy pracodawca musi mi udzielic urlopu wypoczynkowego jeszcze przed
    rozpoczeciem urlopu wychowawczego (jak ide na urlop wychowawczy do konca
    waznosci umowy o prace, nie moglbym korzystac z urlopu wypoczynkowego w
    pozniejszym terminie)?

    Mam jeszcze dwa nie wykorzystywane dni z tytulu opieki nad dzieckiem. Czy
    tutaj moge sam okreslic, kiedy chce z tych dni korzystac?

    Bardzo prosze o pomoc!!

    Richard