    From: "m@riucha" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca
    Date: Wed, 29 Jun 2005 12:45:40 +0200

    Wraz z żona wychowuję 6 miesięczną córkę, Żona jest teraz na urlopie
    wychowawczym, jednak z powodów finansowych to ja będę musiał zastąpić ją
    przy wychowywaniu dziecka. W związku z tym mam kilka pytań. Chciałbym wybrać
    zaległy urlop wypoczynkowy a po nim iść na rok na urlop wychowawczy. Mam z
    ostatnich 5 lat ponad 87 dni zaległych. Wiem, że zgodnie z KP urlop przepada
    po 3 latach, tylko jak ten okres jest liczony (pełne lata, liczone z
    dokładnością co do miesiąca)? Czy jeżeli pisałem wnioski urlopowe bez
    podania za jaki rok chcę go odebrać to w pierwszej kolejności zostaje mi
    udzielony urlop zaległy?

    W okresach między świętami pracodawca dawał nam dni wolne, bez wypisywania
    przez nas wniosków (dyrektor ustnie oświadczał pracownikom o wolnych
    dniach). Teraz w zestawieniu urlopów wpisał że w tym czasie brałem urlop,
    czy jest to zgodne z prawem?

    Chciałbym w najbliższych dniach dać pracodawcy wniosek o wybranie zaległego
    urlopu wypoczynkowego (wraz z przysługującym za ten rok). Czy pracodawca
    musi mi udzielić urlopu w całości czy tylko za lata zaległe? Jednocześnie
    chciałbym też dać podanie o urlop wychowawczy, jednak w KP przeczytałem że
    podanie takie należy dać 2 tygodnie przed planowanym terminem rozpoczęcia
    urlopu. Czy można dać wniosek o taki urlop z datą przyszłościową, np. 2
    miesięczną? Wiem ze jeżeli dam wniosek tylko o urlop wypoczynkowy pracodawca
    odmówi, tłumacząc się terminami na oddanie poszczególnych projektów. Dlatego
    muszę dać obydwa podania na raz aby wymusić na pracodawcy pozytywne
    rozpatrzenie ww podań.

    Czy na wniosku można napisać w ciągu jakiego czasu chciałbym dostać
    odpowiedz, czy są do tego ustalone ramy czasowe zgodne z prawem?

    Jak rozwiązać sprawę dotyczącą wniosków urlopowych?

    W sierpniu 2002 roku skończyłem studia licencjackie. Jak należy rozliczyć
    urlop wypoczynkowy za tamten rok? Czy dobrze wyliczyłem:

    wymiar 20 dni: 8 miesięcy x 20dni/12miesięcy= 13,33 w zaokrągleniu 14 dni

    wymiar 26 dni: 4 miesiące x 26dni/12miesięcy= 8,66 w zaokrągleniu 9 dni

    czyli w sumie 23 dni?

    m@riucha