  • 1. Data: 2005-09-14 12:07:02
    Temat: Urlop wychowawczy a kuroniówka - trochę długie
    Od: "Karol Stajkowski" <k...@w...pl>

    Witam
    W skrócie przedstawię sytuację.
    Moja żona od października 2003 roku przebywała na urlopie wychowawczym i
    pobierała zasiłek wychowawczy. W kwietniu 2004 (może marcu, nie wiem czy to
    ważne) zakład żony ogłosił upadłość. Na piśmie, które dostaliśmy do domu od
    zakładu pisało żeby zgłosić to w ZUS-ie. Zgłosiliśmy i ZUS zabrał żonie
    prawo do dodatku z tytułu opieki nad dzieckiem w czasie urlopu
    wychowawczego. Żona zarejestrowała się na "kuroniówce", odbierała ją przez 2
    albo 3 miesiace. Następnie dowiedzieliśmy się, że jednak należą się jej
    pieniądze z tytułu opieki nad dzieckiem w czasie urlopu wychowawczego. Żona
    złożyła odpowiednie dokumenty w Urzędzie Miasta i od sierpnia 2004 do
    sierpnia 2005 roku pobierała tenże zasiłek. We wrześniu tego roku poszła
    ponownie zarejestrować się na "kuronia" a tam uzyskał odpowiedź, że jej się
    nie należy bo odbierała "wychowawcze" za długo tzn 12 miesięcy.
    Czy maja rację?
    Bardzo proszę o pomoc.