    From: "MR" <m...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Upssss..! I'm sorry!
    Date: Mon, 22 Apr 2002 01:17:06 +0200

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0204200111570.11090-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Fri, 19 Apr 2002, MR wrote:
    > art.9 Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    > 10) pożyczki udzielane:
    > c) na podstawie umowy zawartej między osobami zaliczonymi
    > do l grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    > spadków i darowizn – do wysokości kwoty nie podlegającej
    > opodatkowaniu tym podatkiem,
    Sorry! Ale się przejechałem! Chyba jednak jestem bankrutem! Oczywiście
    dopóki US się nie zorientuje.
    Mam jednak takie pytanie: kwota wolna od podatku od spadku i darowizn to
    chyba ok. 8000 zł (nie mam czasu na sprawdzenie). Więc tu też będzie ok.
    8000 zł. Jednak w przypadku spadków sumuje się umowy z ostatnich 5 lat. Czy
    tak będzie również przy pożyczkach?
    Jeśli zaś chodzi o Ciebie, to mając mamę, tatę, siostrę i brata masz już do
    wytłumaczenia ok. 32000 zł.
    A co by się stało, gdyby tata pożyczył Ci np. 50000 zł w 2000 roku? Wtedy
    nie było tego podatku. Czy była opłata skarbowa od pożyczek?
    A jeśli pożyczka miała miejsce w 1996 roku? Chyba by się troszeczkę
    przedawniło.

    > Jasne.
    > Innych modemowców możesz mieć w d%^&*, co cię obchodzą[1] :(
    Jasne! Ty nigdy się nie spieszyłeś!

    > Wybacz, ale na czele listy tych dla których "szkoda mi czasu"
    > ustawiłeś się zaraz za exp*ertami; ton (mój) może niegrzeczny, ale
    > oddaje to co myślę.
    No cóż, przeżyję jakoś czołową pozycję na Twojej liście "tych dla których" i
    ton, "który oddaje".

    Pozdr