  • 1. Data: 2002-02-12 14:09:23
    Temat: Upadlosc firmy
    Od: Adam Gill <a...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczace formalnosci zwiazanych z ogloszeniem upadlosci
    przez firme. Jest to firma typu sp. z o. o. z kapitalem zagranicznym.
    Firma zatrudnia okolo 15 pracownikow. Wszyscy pracownicy pracuja w
    firmie od ponad 5 lat.
    Jak wyglada kwestia zwalniania pracownikow i jakie swiadczenia im
    przysluguja?
    Jesli przysluguja jakiekolwiek swiadczenia kto powinien je wyplacic
    jesli firma stracila juz dawno plynnosc finansowa.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-02-12 14:13:06
    Temat: Re: Upadlosc firmy
    Od: Adam Gill <a...@p...gazeta.pl>

    Sprostowanie

    Przepraszam za blad. Wszyscy pracuja niecale 5 lat.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 3. Data: 2002-02-12 15:53:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Feb 2002, Adam Gill wrote:

    > Jesli przysluguja jakiekolwiek swiadczenia kto powinien je wyplacic
    > jesli firma stracila juz dawno plynnosc finansowa.

    Pracownicy są w uprzywilejowanej sytuacji w porównaniu do pozostalych
    wierzycieli, ponieważ wynagrodzenie za pracę jest w pierwszej kategorii
    wierzytelności (art. 204 PrUp). Wypłaca oczywiście syndyk na podstawie
    uzgodnionego z radą wierzycieli planu spłaty.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-13 00:25:42
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    W przypadku braku pieniedzy w masie upadlosci na wynagrodzenia dla
    pracownikow moga one byc wyplacone przy zaleglosci ponad miesiecznej, przez
    Fundusz Gwarantowanych Swiadczen Pracowniczych tylko musi tu inicjatywe
    wykazac syndyk. (vide ostatnia sprawa Daewoo Lublin).
    odnosnie kwestii uprawnien zwalnianych pracownikow sprawa przedstawia sie
    nastepujaco: syndyk moze rozwiazac kazdy stosunek pracy (rowniez na czas
    oznaczony), co do ewentualnych odpraw dla zwalnianych pracownikow to nie
    pamietam ale chyba miesieczne sie naleza - trzeba by zerknac w przepisy
    (moze pozniej cos dodam).
    pozdrawiam
    derski

  • 5. Data: 2002-02-13 06:49:30
    Od: Adam Gill <a...@p...gazeta.pl>

    Dziekuje bardzo za przekazane informacje

    Pozdrawiam

    Adam

  • 6. Data: 2002-02-13 06:50:32
    Od: Adam Gill <a...@p...gazeta.pl>