  • 1. Data: 2006-04-07 12:35:03
    Temat: Upadłośc a umowa najmu.
    Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl>

    Witam, może ktoś ma pomysł co z tym zrobic.

    Wynajmuje firmie lokal handlowy. Ostatnio wypowiedziałem im umowę najmu z
    zachowaniem terminu w niej przewidzianego.

    W odpowiedzi najemca (dokładnie zarządca sądowy) poinformował mnie, że moje
    wypowiedzenie jest bezskuteczne bo firma jest od pół roku jest w upadłości i
    chroni ich art. 90 prawa upadłosciowego i muszę poczekac aż postępowanie się
    zakończy.

    W związku z powyższym mam pytania.
    Czy fakt iż zarządca nie poinformował mnie wcześniej, że firma jest w
    upadłości mogę jakoś wykorzystac ?

    Czy zastrzeżenie w umowie, że mogę ją rozwiązac natychmiast jeśli najemca
    nie poinformuje mnie o upadłosci, wystarczy abym obecnie rozwiazał umowę ?

    Na koniec smętne pytanie, ile średnio trwa postęowanie upadłosciowe i czy
    jest jakiś okres maksymalny przewidziany prawem. Kiedy znów będę mógł
    swobodnie dysponowac swoja własnościa ??

    Darek

  • 2. Data: 2006-04-07 20:21:13
    Temat: Re: Upadłośc a umowa najmu.
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 7 Apr 2006 14:35:03 +0200, news.tpi.pl napisał(a):

> [...]
    > chroni ich art. 90 prawa upadłosciowego i muszę poczekac aż postępowanie się

    smierdzi łamaniem konstytucji na odległość

    > W związku z powyższym mam pytania.
    > Czy fakt iż zarządca nie poinformował mnie wcześniej, że firma jest w
    > upadłości mogę jakoś wykorzystac ?

    teoretycznie powinien już dawno wysłać w sposób rejestrowany zawiadomianie
    o upładłości ale możesz jedynie poskarżyć się sędziemu komisarzowi.

    > Czy zastrzeżenie w umowie, że mogę ją rozwiązac natychmiast jeśli najemca
    > nie poinformuje mnie o upadłosci, wystarczy abym obecnie rozwiazał umowę ?

    jest nieważne z mocy prawa.

    > Na koniec smętne pytanie, ile średnio trwa postęowanie upadłosciowe i czy
    > jest jakiś okres maksymalny przewidziany prawem. Kiedy znów będę mógł
    > swobodnie dysponowac swoja własnościa ??

    Z tego co się orientuje poniżej 2 lat nie schodzi.

    --
    pozdrawiam,