  • 1. Data: 2008-03-08 14:34:50
    Temat: Umowa z Dialog
    Od: "rosak" <...@...w>

    Zamówiłem w Dialogu usługę DialNet Global 6 na łączu telefonicznym
    Telekomunikacji.
    Poinformowano mnie iż nie ma pewności co do tego czy w ogóle przesył
    internetu pod moim adresem jest możliwy a jeżeli będzie, to nie wiadomo czy
    technicznie uda się zgodnie z umową 6 Mbit. Dialog nie ma jak tego
    sprawdzić. Wytłumaczono mi że robi się to w ten sposób:
    - wysyłają do mnie umowę którą podpisuję w obecności kuriera (moje dane do
    umowy już mają, PESEL, nr dowodu itp.);
    - po otrzymaniu przez nich podpisanej umowy wysyłają mi sprzęt oraz hasło
    dostępowe;
    - podłączam i sprawdzam czy działa;
    - jeżeli nie działa wcale, lub działa ale np 1 Mbit zamiast 6 Mbit mogę
    umowę anulować.
    Domyślam się, że jeżeli w ogóle nie będzie działać to sprawa jest raczej
    jasna.
    Zastanawiam się tylko co w przypadku kiedy okaże się że leci mi faktycznie 1
    Mbit. Przecież w naszym kraju żaden dostawca nie gwarantuje praktycznie
    żadnej przepustowości (z wyjątkiem łącz synchronicznych, kilkanaście lub
    nawet kilkadziesiąt razy droższych). Czy nie usłyszę wtedy że "my Panu
    niczego w umowie nie gwarantowaliśmy"?

    Na pewno znajdzie się tu ktoś kto już to przerabiał, ja jeszcze tej umowy
    nie widziałem, czekam na kuriera.

    rosak

  • 2. Data: 2008-03-08 14:41:18
    Temat: Re: Umowa z Dialog
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    rosak napisał(a):
> [...]
    > wtedy że "my Panu niczego w umowie nie gwarantowaliśmy"?
    >
    > Na pewno znajdzie się tu ktoś kto już to przerabiał, ja jeszcze tej

    Jeśli jesteś konsumentem i umowę podpisujesz poza lokalem
    przedsiębiorstwa (czyli np. w domu przy kurierze), to masz prawo
    bezwarunkowo odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-08 14:53:05
    Od: "rosak" <...@...w>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli jesteś konsumentem i umowę podpisujesz poza lokalem
    > przedsiębiorstwa (czyli np. w domu przy kurierze), to masz prawo
    > bezwarunkowo odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni.

    Tak, tylko rozpoczęcie świadczenia usługi następuje w terminie bodajże 21
    dni od podpisania umowy. Jeżeli w umowie będzie klauzula że obowiązuje od
    dnia rozpoczęcia świadczenia usług to sprawa jest jasna, lecz jeżeli nie
    będzie takiej klauzuli?

    --
    rosak

  • 4. Data: 2008-03-09 08:38:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    rosak pisze:

> [...]
    > 21 dni od podpisania umowy. Jeżeli w umowie będzie klauzula że
    > obowiązuje od dnia rozpoczęcia świadczenia usług to sprawa jest jasna,

    to sprawdź czy jest tam cokolwiek o tym, że możesz w ciągu 10 dni
    zrezygnować, jeżeli nie ma to masz 10 dni na rezygnację liczące się od
    dnia kiedy o tym prawie się dowiedziałeś, ale nie dłużej niż 30 dni od
    zawarcia umowy.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2008-03-09 08:40:16
    Od: "rosak" <...@...w>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrezygnować, jeżeli nie ma to masz 10 dni na rezygnację liczące się od
    > dnia kiedy o tym prawie się dowiedziałeś, ale nie dłużej niż 30 dni od

    W takim razie 10 czy 30 dni??

    --
    rosak

  • 6. Data: 2008-03-09 23:14:04
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    rosak pisze:

    > W takim razie 10 czy 30 dni??

    napisałem jasno. Jeżeli nie poinformowano Cię o Twoim prawie do
    rezygnacji z umowy w ciągu 10 dni to czas tych 10 dni leci od momentu
    gdy o fakcie istnienia takiego prawa zdałeś sobie sprawę, ale nie
    później niż 30 dni od zawarcie umowy.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2008-03-10 06:15:42
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    PlaMa napisał(a):

> [...]
    > rezygnacji z umowy w ciągu 10 dni to czas tych 10 dni leci od momentu
    > gdy o fakcie istnienia takiego prawa zdałeś sobie sprawę, ale nie

    Plamo, skąd Ty wzięłaś te 30 dni?

    art. 4
    Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia
    od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna
    się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie
    dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument
    nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech
    miesięcy od jej wykonania.

  • 8. Data: 2008-03-10 07:28:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument
    > nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech

    uuu... Mea culpa...
    Dzięki za wyprostowanie :)

    pozdrawiam.
    PlaMa