  • 1. Data: 2005-10-17 11:54:23
    Temat: Umowa pożyczki
    Od: Marcin Rumowski <c...@w...pl>

    Witam!
    Mam pewien problem i liczę, że ktoś kto znajdzie odrobinkę wolnego czasu
    zechce mi pomóc.
    Otóż sytuacja przedstawia sie tak, że chce pożyczyć znajomemu pewną
    kwotę pieniędzy. Oczywiście chce aby wszystko było w pełni zgodne z
    prawem. Zaznaczam, że to jest umowa pomiędzy dwiema osobami fizycznymi.
    W związku z tym mam następujące pytania:

    1. Wysokość odsetek. Czy mogę sobie ustalić dowolną wysokość odsetek?
    Czy jest dozwolony zapis, że pożyczkobiorca może spłacić pożyczoną
    kwotę bez odsetek w przeciągu np 14 dni, a po przekroczeniu tego
    terminu odsetki będą naliczane w wysokości 1% dziennie od kwoty
    pozostałej do spłaty(kwota pożyczona + naliczone do tej pory
    odsetki). Czyli czy odsetki karne mogą wynosić np. 1% dziennie?
    Czy jeżeli wystąpie do sądu o spłate całej kwoty wraz z
    odsetkami karnymi, to czy te odsetki nie zostaną zaniżone np.
    do ustawowych?

    2. Czy jeżeli taka umowa zostanie zawarta z osobą niepełnoletnią, to
    jest ważna?

    3. Jakie dane powinny znaleźć się na umowie i o jakich istotnych
    rzeczach powinienem pamiętać spisując umowę?

    4. Czy zapis, że pożyczkobiorca zobowiązuje się oddać pożyczoną kwotę w
    terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy będzie ważny? Czy lepiej
    podawać konkretną datę dzienną?

    Czy jest cos jeszcze co powinienem wiedzieć przed pożyczniem
    pieniędzy/podpisaniem umowy?
    Dodam, że nie chce żadnych odsetek od pożyczonej kwoty.
    Dziękuje z góry za zainteresowanie i odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Marcin Rumowski