    From: "Konrad" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa, oświadczenie..
    Date: Tue, 8 Oct 2002 18:37:30 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@pa69.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam!

    Wybaczcie, że zwracam się z tak oczywistym pewnie pytaniem, ale jestem w
    temacie całkowicie zielony i będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Sprawa
    dotyczy własnoręcznie sporządzonej i podpisanej przez 2 osoby umowy.
    Załóżmy, że mam "znajomego", któremu pożyczam 800zł na miesiąc czasu. Czy w
    przypadku gdy "znajomy" po upływie tego miesiąca powie, że nie pożyczał ode
    mnie żadnych pieniędzy, mogę na podstawie tej umowy odzyskać swoją
    należność? Bo rozumiem, że bez takiej umowy sprawa jest z góry przesądzona
    (pieniędzy nie odzyskam) prawda?

    Dzięki za poradę,
    Konrad

    PS. Może w takim przypadku właściwszą formą zawarcia porozumienia byłoby po
    prostu oświadczenie?