  • 1. Data: 2003-12-19 15:42:38
    Temat: Re: Umowa o dzielo - pytanie
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Paf napisał:

    > Czy to znaczy, ze zlecenidawca bedzie mogl bezkarnie korzystac z moich
    > skryptow, przerabiac i sprzedawac je innym ? Jak sie przed tym bronic ?

    będzie mógł sprzedać całość,
    nie będzie mógł - imho - przerabiać.

    BTW:
    czy jest tam napisane, że przenosisz prawa nieodpłatnie?
    Bo z tego co zacytowałeś, wynika tylko, że macie podpisać taką umowę,
    a jeśli nie jest w niej wyraźnie napisane, że nieodpłatnie, to należy ci
    się wynagrodzenie.

  • 2. Data: 2003-12-19 15:42:49
    Temat: Umowa o dzielo - pytanie
    Od: "Paf" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Stoje wlasnie przed podpisaniem umowy na stworzenie strony www dla pewnej
    firmy i mam problem. Co w umowie znaczy taki zapis:
    "W dniu przyjęcia dzieła przez Zamawiającego strony podpisują umowę o
    przeniesienie autorskich praw majątkowych do dzieła."
    Czy to znaczy, ze zlecenidawca bedzie mogl bezkarnie korzystac z moich
    skryptow, przerabiac i sprzedawac je innym ? Jak sie przed tym bronic ?
    Z gory dzieki za informacje,
    P.

  • 3. Data: 2003-12-19 15:53:32
    Od: "Paf" <g...@p...onet.pl>

    marcin wrote:
    > BTW:
    > czy jest tam napisane, że przenosisz prawa nieodpłatnie?

    Hmm... nie rozmumiem, no wynagrodzenie dostaje normalnie za wykonanie
    strony.
    Paf.

  • 4. Data: 2003-12-22 12:14:37
    Od: Borys <bartosz[AntySpam]@ipv.pl>

    Paf wrote:

    > Hmm... nie rozmumiem, no wynagrodzenie dostaje normalnie za wykonanie
    > strony.
    > Paf.

    Wynagridzenie za wykonanie strony WWW to jest oddzielna sprawa.
    Jeżeli w umowie znajdzie się zapis taki jak podałeś wcześniej o
    przeniesieniu praw, to będzie to punkt dla ciebie :)

    W przypadku gdy nie określisz jednoznacznie że prawa przekazujesz
    NIEODPŁATNIE to należy Ci się wynagrodzenie mimo iż nie jest to zawarte w
    umowie - dziwne ale prawdziwe :)

    W tym przypadku, jeżeli zamawiający Ci "podpadnie" to zwsze będziesz mógł
    wystąpić do sądu z pozwem o zapłatę przez niego za przeniesienia praw -
    kwotę ustali sąd :)

    --
    Pozdrawaim
    Bartosz (Borys) B.

  • 5. Data: 2003-12-22 12:47:19
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Borys <> napisał:
    > W tym przypadku, jeżeli zamawiający Ci "podpadnie" to zwsze będziesz mógł
    > wystąpić do sądu z pozwem o zapłatę przez niego za przeniesienia praw -
    > kwotę ustali sąd :)

    Dodatkowo (bo to pewnie też nie jest zaznaczone w umowie), twórcy
    przysługuje odrębne wynagrodzenie za korzystanie z utworu na każdym
    odrębnym polu eksploatacji.
    Aha, i ważna sprawa - umowa o przeniesienie praw autorskich
    obejmuje pola eksploatacji wyraźnie w niej zaznaczone. Nie można
    sobie napisać "na wszystkich polach eksploatacji" - trzeba je
    wymienić.

    Pozdrawiam,
    Gerard