  • 1. Data: 2008-05-11 10:11:12
    Temat: Umowa o dzielo na grafike i pewien problem
    Od: "MarekZ" <c...@o...pl>

    Dzien Dobry

    Mam pewna nietypowa sytuacje przy ktorej chcialbym zasiegnac Panstwa opinii.
    Otoz jestem grafikiem komputerowym, wykonywalem pewne zlecenie dla firmy
    (Ilustracja). Oczywiscie wszystko legalnie, z umowa o dzielo na wykoanie
    grafiki. Projekt ktory mial isc do druku okazal sie jednak zastapiony innym
    wiec ten poszedl do tzw szuflady firmy. No i tutaj moje pytanie. Otoz zalezy mi
    by umiescic owa ilustracje jako portfolio na swojej stronie www, jednak skoro
    poszedl do szuflady nie mam takiej mozliwosci dopuki zleceniobiorca nie ukaze
    go ogolowi sam. Czy jest jakas szansa bym mogl to zrobic bez lamania zobowiazan
    umowy? Jedyny punkt umowy ktory mowi o jakichkolwiek prawach do upubliczniania
    to "Wykonawca zobowiazuje sie do zachowania tajemnicy wzgledem osob trzecich co
    do podejmowanych dzialan" . Czy w zwiazku z tym nie moge umiescic projektu na
    swojej stronie?

    A gdybym zmienil pewne elementy grafiki zastepujac je innymi? Czy taki projekt
    dalej bedzie sie liczyl jako projekt pierwotnie zamowiony? Czy takie posuniecie
    byloby zgodne z prawem?

    Dziekuje za pomoc.
    MarekZ

  • 2. Data: 2008-05-12 11:05:21
    Temat: Re: Umowa o dzielo na grafike i pewien problem
    Od: ioo <b...@i...prv.no-spam.pl>

    MarekZ wrote:

    > Jedyny punkt umowy
    > ktory mowi o jakichkolwiek prawach do upubliczniania to "Wykonawca
    > zobowiazuje sie do zachowania tajemnicy wzgledem osob trzecich co do
    > podejmowanych dzialan" .

    W takim razie mozesz nawet drugi raz sprzedac ten sam projekt, bo przy braku
    okreslenia licencji (w formie pisemnej) domyslna jest licencja niewylaczna.
    Pytanie tylko, czy chcesz zeby ten zleceniodawca cos kiedys u ciebie
    jeszcze zamowil.

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 3. Data: 2008-05-12 18:19:02
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik ioo napisał:

> [...]
    > okreslenia licencji (w formie pisemnej) domyslna jest licencja niewylaczna.
    > Pytanie tylko, czy chcesz zeby ten zleceniodawca cos kiedys u ciebie

    Mozna temu zleceniodawcy zaproponowac dila i uscislic umowe za dodatkowa
    oplate - klient zyska wylacznosc, jak zaplaci XX tysiecy zlotych. Jak
    nie - to warunki ogolne. W ten sposob nie bedzie spiecia, znaczy nei
    bedzie w tym sensie co gdyby klient zobaczyl "swoj" projekt przypadkiem
    u np. konkurencji. Jesli klient nie bedzi echcial zaplacic za wylacznosc
    - to moze tylko sobie pluc w brode, ze togo nie zrobuil, gdy projekt
    zostanie ponownie sprzedany innemu.

  • 4. Data: 2008-05-12 22:22:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 May 2008, MarekZ wrote:

> [...]
    > go ogolowi sam. Czy jest jakas szansa bym mogl to zrobic bez lamania zobowiazan

    Zainteresuj się ustawą prawo autorskie:
    Art.57 (a może i 56):
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    Aczkolwiek, jak mniemam, odstąpienie od umowy satysfakcjonujące by
    nie było (podejrzewam że za dzieło zapłacili :) i chętnych do zwrotu
    wynagrodzenia brak!)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-12 22:23:17
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 12, 1:05 pm, ioo <b...@i...prv.no-spam.pl> wrote:

> [...]
    > okreslenia licencji (w formie pisemnej) domyslna jest licencja niewylaczna.
    > Pytanie tylko, czy chcesz zeby ten zleceniodawca cos kiedys u ciebie

    W jaki sposób sprzedając komuś projekt może jednocześnie dochować
    względem tego kogoś tajemnicy o wykonaniu projektu?