  • 1. Data: 2006-06-07 14:06:05
    Temat: Umowa o dzieło, dwie osoby
    Od: bellois <b...@w...pl>

    Witam serdecznie grupowiczów. Mam problem ze sformułowaniem umowy o dzieło
    w przypadku, gdy dzieło to wykonują dwie osoby. Czy mogę w umowie wprost
    napisać, że zostaje ona zawarta między osobami A i B(zleceniobiorcy), a
    osobą C(zleceniodawca)? Każda z osób ma wykonać inny zakres prac, ale
    muszą ze sobą ściśle współpracować. Każda osoba ma także otrzymać inne
    wynagrodzenie. Ktoś mnie wspomoże fachową poradą, albo gotowym wzorem?

    --
    Pozdrawiam, Bellois
    http://www.jabba.pl/bellois

  • 2. Data: 2006-06-07 15:22:44
    Temat: Re: Umowa o dzieło, dwie osoby
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bellois" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:e66men$rav$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > muszą ze sobą ściśle współpracować. Każda osoba ma także otrzymać inne
    > wynagrodzenie. Ktoś mnie wspomoże fachową poradą, albo gotowym wzorem?

    Uważam, że aby nie narażać się na niepotrzebne stresy, jak również dla celów
    podatkowych i dowodowych lepiej było by aby powstały dwie umowy w których
    pracodawca określając dzieło wskazał podmiot lub osobę z którą należy
    współpracować. Opisanej umowy sam nigdy bym nie podpisał obawiając się
    problemu z płatnościami czy podziałem pieniędzy. W takiej sytuacji naturalną
    koleją rzeczy było by podpisanie kolejnej umowy pomiędzy wspólnie
    wykonującymi dzieło w której określili by zależności pomiędzy sobą. Jeżeli
    będą 2 umowy to i tak dzieło powstanie dopiero w chwili gdy strona z którą
    muszę współpracować wywiąże się ze swojej części umowy. Inaczej wygląda
    potencjale tłumaczenie że dzieła nie ma bo iksiński miał to w nosie a
    tłumaczenie, że dzieło nie powstało ponieważ zleceniodawca sam wskazał
    podmiot, który okazał się niewiarygodny. Itd, itp.

    ppp