  • 1. Data: 2007-04-19 21:13:49
    Temat: Umowa najmu, pomocy!!!
    Od: Maksiu <m...@g...com>

    Tymczasowo, albo na zawsze (jeszcze nie wiadomo) wyprowadizlem sie do
    innego miasta i chce wynajac moje mieszkanie.
    Zaglebilem sie troche w internet i troche sie wystraszylem, bo jak
    dobrze zrozumialem najemca jest niesamowicie chroniony a wynajmujacy
    jakos nie bardzo.
    Umowe chcialbym zawrzec na czas jak najdluzszy, z mojej strony moze
    bcy nieokreslony, ale chcialbym sobie zagwarantowac mozliwosc
    wypowiedzenia tej umowy bez podania przyczyny i mozliwosc podniesienia
    czynszu.
    Jesli to wazne to nadmienie ze na pewno nie bede nikogo chcial bez
    powodow wyrzucicz mieskzania, ale nei moze byc sytuacji ze wroce do
    rodzinnego miasta i nie bede miec gdzie mieszkac, albo ze czynsze
    niesamowicie wzrosna a ja nie bede mogl podniesc czynszu lokatorom.

    Prosze o pomoc, bo jak na razie to nie widze dobrego rozwiazania
    problemu. Moze jakas przykladowa DOBRA umowa najmu spelniajaca moje
    zalozenia:
    1. mozliwosc wypwoiedzenie przez kazda ze stron bez podanai przycyzny
    z 1 miesiecznym okresem wypwoiedzenia
    2. mozliwosc zmiany czynszu podczas trwania umowy

    Na razie jako takie rozwiazanie to widze podpisanie umowy na 6
    miesiecy i odnawianie jej co kazde 6 miesiecy i wtedy moge albo
    wypowiedziec albo podniesc czynsz. Czy nie myle sie?

    Z gory dziekuje za odpowiedz!!!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Marek

  • 2. Data: 2007-04-20 08:02:49
    Temat: Re: Umowa najmu, pomocy!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maksiu" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > 1. mozliwosc wypwoiedzenie przez kazda ze stron bez podanai przycyzny
    > z 1 miesiecznym okresem wypwoiedzenia
    > 2. mozliwosc zmiany czynszu podczas trwania umowy

    po prostu to wszystko w punktach musisz zawrzec w umowie

    jednak przed niczym cie to nie ochroni jesli trafisz na "zlodzieja"

    jesli zamierzasz umowe zglosic do us, to polecam rozdzielic w umowie
    koszty najmu od czynszu oplacanego do spoldzielni i zglosic do us umowe i
    oplaty za nia na zasadzie ryczaltu

  • 3. Data: 2007-04-20 17:30:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    szerszen napisał(a):

    > po prostu to wszystko w punktach musisz zawrzec w umowie

    a potem dowiedzieć się, że umowa w części jest nieważna

    proponowałbym pisanie umowy zacząć od lektury ustawy o ochronie praw
    lokatorów (...), zaczynając od art.3

    KG