  • 11. Data: 2003-10-16 15:46:10
    Temat: Re: Umowa najmu
    Od: kam <X...@X...plX>

    Radzisz wrote:
    > O ile się nie mylę to nowele prawa spółdzielczego były na jesieni 2001 i
    > wtedy spółdzielnie m.in. straciły prawo o decydowaniu czy mogę wynająć
    > swoje mieszkanie (mam na myśli oczywiście własnościowe spółdzielcze
    > prawo do lokalu mieszkalnego).

    lokatorskie też (tylko trochę później) - art.9 ust.7 ustawy o
    spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 119
    poz. 1116):
    "Wynajmowanie lub oddawanie w bezpłatne używanie przez członka całego
    lub części lokalu mieszkalnego nie wymaga zgody spółdzielni, chyba że
    byłoby to związane ze zmianą sposobu korzystania z lokalu lub
    przeznaczenia lokalu bądź jego części. Jeżeli wynajęcie lub oddanie w
    bezpłatne używanie miałoby wpływ na wysokość opłat na rzecz spółdzielni,
    członek obowiązany jest do pisemnego powiadomienia spółdzielni o tej
    czynności. "

    KG