  • 1. Data: 2009-10-11 11:44:44
    Temat: odśnieżanie
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Zima idzie. Stąd pytania:
    1.Czy w przypadku gdy od chodnika i połączonej z nią ścieżką rowerową
    oddziela mnie pas zieleni, którego właścicielem nie jestem ja, mam obowiązk
    odśnieżania?
    2. Jak postąpić w przypadku odgarnięcia śniegu z chodnika na mój płot (co
    powoduje wymierne straty)?
    CEzarys
    PS. Przepisy znalazłem i proszę mnie do nich nie kierować. Zależy mi na
    interpretcji z ew. wskazaniem do wyroków.

  • 2. Data: 2009-10-11 14:37:52
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 11-10-2009 o 13:44:44 cezarys <c...@x...pl> napisał(a):

    > Zima idzie. St?d pytania:
    > 1.Czy w przypadku gdy od chodnika i polaczonej z nia sciezka rowerowa
    > oddziela mnie pas zieleni, którego wlascicielem nie jestem ja, mam
    > obowiazk
    > odsniezania?

    Nie, w ustawie o utrzymaniu czystosci i porzadku w gminach jest, ze
    obowiazek sprzatania
    jest pod warunkiem przylegania chodnika do nieruchomosci. Czyli zielen to
    nie trzeba

    > 2. Jak postapic w przypadku odgarniecia sniegu z chodnika na mój plot (co
    > powoduje wymierne straty)?

    zdjecie na jesien, w zimie jak snieg odgarniety na plot i na wiosne. Wtedy
    mozna skierowac wniosek
    do zarzadu drog o usuniecie szkod czyli napraw czy np odmalowanie plotu.
    Mozna tez na napisac pismo,
    z kopia oczywiscie dla siebie, iz nie zyczy sobie odsniezanie na plot

    leon

  • 3. Data: 2009-10-12 06:38:09
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przy okazji:
    Czy gminy (miasta, dzielnice) mają prawo wydawać swoje prawo lokalne w tym zakresie,
    np. nakładając większe obowiązki co do
    odsnieżania na władajacych nieruchomościami?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-10-12 10:33:53
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 08:38:09 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Przy okazji:
    > Czy gminy (miasta, dzielnice) mają prawo wydawać swoje prawo lokalne w tym
    zakresie, np. nakładając większe obowiązki co do
    > odsnieżania na władajacych nieruchomościami?

    No jeszcze czego!
    Żeby byle leszcze uchwalali debilne "przepisy"?
    Jakieś szczegóły, detale, doprecyzowani - ale nie by poszerzały kompetencje
    i zapisy wynikające z ustawy.
    Tak jak w KP, pracodawca może dać ci np. więcej niż 26 dni urlopu, ale za
    chiny nie może obniżyć wymiaru.