  • 1. Data: 2007-05-01 22:48:44
    Temat: Umieszczenie logo na stronie
    Od: JoannElle <j...@g...pl>

    Witam,
    otwierany jest sklep internetowy z używanymi, pojedynczymi klockami
    lego. Pytanie brzmi: czy na takiej stronie można umieścić logo
    producenta? Czy trzeba najpierw się z nim skontaktować? Wszystkie klocki
    są jak najbardziej autentyczne i pochodzą ze zdekompletowanych zestawów.

    Pozdrawiam, JoannElle

  • 2. Data: 2007-05-01 23:23:15
    Temat: Re: Umieszczenie logo na stronie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.05.2007 JoannElle <j...@g...pl> napisał/a:
    > otwierany jest sklep internetowy z używanymi, pojedynczymi klockami
    > lego. Pytanie brzmi: czy na takiej stronie można umieścić logo
    > producenta? Czy trzeba najpierw się z nim skontaktować? Wszystkie klocki

    Bezpieczniej poprosić o zgodę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-05-02 08:32:01
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 02 May 2007 00:48:44 +0200, JoannElle <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >producenta? Czy trzeba najpierw się z nim skontaktować? Wszystkie klocki
    >są jak najbardziej autentyczne i pochodzą ze zdekompletowanych zestawów.

    od strony formalnej, to musisz poprosic o zgode na uzywanie ich logo.
    od strony praktycznej lepiej wyslac emaila z zapytaniem - niektore
    firmy sa bardzo czule na wykorzystywanie ich logo, a poza tym
    skorzystanie z ich logo moze oznaczac wypenienie dodatkowycyh warunkow
    (niefinansowych).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-04 08:26:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 May 2007, Cyb wrote:

    > od strony formalnej, to musisz poprosic o zgode na uzywanie ich logo.

    Tak się zastanawiam, czy przedstawienie *oferty* w postaci zdjęcia
    konkretnego egzemplarza klocków :) może jakkolwiek naruszać "interes
    producenta" w zakresie logo?
    W końcu producentowi nikt nie kazał umieszczać swojego logo np. na
    pudełku z klockami :>

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-05-04 08:57:56
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 4 May 2007 10:26:10 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >producenta" w zakresie logo?
    > W końcu producentowi nikt nie kazał umieszczać swojego logo np. na

    jesli jest to zdjecie produktu, to raczej nikt sie nie przyczepi.

    ale pytanie brzmialo:
    "Pytanie brzmi: czy na takiej stronie można umie?cić logo producenta?"
    wiec ja to rozumeim tak, ze autor watku chce procz zdjec produktow
    umieszczac tez gdzies w serwisie loga producentow - a na to juz wypada
    miec zgode - wiem z autopsji z rynku ksiegarskiego, ze w takim wypadku
    wydawnictwa najczesciej daja zgode gratis, ale wpierw chca
    zaakceptowac strone, jej wyglad i metode prezentacji samego logo.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2007-05-08 18:32:14
    Od: JoannElle <j...@g...pl>

    Cyb napisał(a):

> [...]
    > wydawnictwa najczesciej daja zgode gratis, ale wpierw chca
    > zaakceptowac strone, jej wyglad i metode prezentacji samego logo.

    Jakby ktoś był ciekaw, to napisałam do firmy i dostałam odpowiedź, że
    nie ma bata - tylko autoryzowani przedstawiciele mogą umieścić logo LEGO
    na swojej stronie, a używanie samej NAZWY też jest obwarowane masą
    prikazów...

    Pozdrawiam, JoannElle

  • 7. Data: 2007-05-08 18:57:44
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 08 May 2007 20:32:14 +0200, JoannElle <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nie ma bata - tylko autoryzowani przedstawiciele mogą umieścić logo LEGO
    > na swojej stronie, a używanie samej NAZWY też jest obwarowane masą

    takie zycie ;-)

    ale zdjecia produktow to bodajze mozna spokojnie uzywac...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2007-05-08 20:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, JoannElle wrote:

    > bata - tylko autoryzowani przedstawiciele mogą umieścić logo LEGO na swojej
    > stronie, a używanie samej NAZWY też jest obwarowane masą prikazów...

    Mówisz, że właśnie w bardzo poważny sposób naruszyłeś ową "masę", czy
    ją wziąłeś i spełniłeś (w cytowanym poście), oraz czy ja ją "naruszyłem"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-05-09 06:57:41
    Od: JoannElle <j...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mówisz, że właśnie w bardzo poważny sposób naruszyłeś ową "masę", czy
    > ją wziąłeś i spełniłeś (w cytowanym poście), oraz czy ja ją "naruszyłem"?
    > ;)

    No, powinnAm po nazwie LEGO dodać R w kółeczku, nawet jeśli moja strona
    jest niekomercyjna :D Szczegółowe przepisy tutaj:
    http://www.lego.com/eng/info/default.asp?page=fairpl
    ay

    Ale chyba nie są aż tak walnięci, żeby ścigać ludzi za nieprawidłową
    pisownię na grupie dyskusyjnej...
    Prawdę mówiąc, zaczynam się zastanawiać, czy cały ten projekt jest
    zgodny z prawem, mogliby się czepnąć chociażby nazwy i domeny - Legoszrot...

    Ale to szczęśliwie nie mój problem, ja tu tylko koduję ;-)

    Pozdrawiam, JoannElle

  • 10. Data: 2007-05-09 19:16:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    JoannElle <j...@g...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > że nie ma bata - tylko autoryzowani przedstawiciele mogą umieścić
    > logo LEGO na swojej stronie, a używanie samej NAZWY też jest

    Jakby ktoś chciał wiedzieć, to słowo 'Linux' również jest
    zarejestrowanym znakiem handlowym (trademark). Istnieją nawet
    organizacje non-profit specjalizujące się w ochronie tego
    znaku handlowego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl