  • 1. Data: 2004-02-14 07:29:29
    Temat: Ułaskawienia a zatarcie skazania.Pytanie??
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam!

    Mam pytanie w 2001 roku zapadl wyrok skazujacy na 2 lata w zawieszeniu na
    5.Wymazanie z rejestru nastapi w lipcu 2006 roku.Jednak w tym momencie mam
    szanse podjac prace niestety wymagane jest tam zaswiadczenie o karalnosci.
    Czy rozpoczynajac w marcu procedure ulaskawienia mam jakiekolwiek szanse na:

    1.Zakonczenie jej do lipca/sierpnia 2004 ??
    2.Uzyskanie jej
    3.W przypadku uzyskania czy nastapi wymazanie wpisu z Centralnego rejestru.

    Bardzo zalezy mi na konkretnej odopowiedzi (wiem ze grzechy mlodosci trzeba
    placic)ale prosze was o pomoc.

    Do kogo kierowac swoje pismo??Rozumiem ze mam je skierowac do Sadu ktory wydal
    wyrok czy rownoczesnie moge wyslac pismo do prezydenta.W jaki sposob przebiega
    procedura ulaskawienia czy bedzie jakas sprawa ??Ile czasu czeka sie na decyzje
    w przypadku pozytywnej opini sadu??

    Dziekuje raz jeszcze za pomoc
    Davidian

    Aha czy warto w tej kwesti skorzystac z uslug prawnika??

  • 2. Data: 2004-02-14 19:36:42
    Temat: Re: Ułaskawienia a zatarcie skazania.Pytanie??
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szanse podjac prace niestety wymagane jest tam zaswiadczenie o karalnosci.

    Jesli potrzebne zaświadczenie o karalności, to korzystaj,
    póki wyrok nie ulegnie zatarciu.

    Gdzie wymagają takich referencji?
    Może Pruszków?

  • 3. Data: 2004-02-14 23:30:54
    Od: d...@p...onet.pl

    Prosilem o porade, twoj post nie wnosi nic nowego do mojego tematu.

  • 4. Data: 2004-02-15 00:24:54
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Prosilem o porade, twoj post nie wnosi nic nowego do mojego tematu.

    Ulaskawienie pociąga za sobą zatarcie skazania. To prawda. Ale czy możesz
    napisać niby dlaczego Pan Prezydent Kwaśniewski miałby cie ułaskawić? Jakie
    to szczególne okoliczności maja przemawiać za darowaniem kary? To, ze
    potrzebujesz zaświadczenia o NIEkaralności nie jest chyba wystarczająco
    mocnym powodem. Ale co tam prezydent, najpierw musisz przekonać sądy które
    orzekały w I i II instancji. Jesli nie otrzymasz chociażby jednej pozytywnej
    opinii sprawa nawet nie trafi na biurko prezydenta. Czym chcesz przekonać
    sąd I instancji, żeby wydał pozytywną opinię w przedmiocie ułaskawienia?
    Tym, że masz mozliwosć podjęcia pracy i potrzebujesz zaświadczenia? Cienkie
    te argumenty.

    Ale skoro pytasz o procedurę to proszę:
    1. piszesz prośbę o ułaskawienie i kierujesz ją do sądu, który orzekał w
    pierwszej instancji. Jak napiszesz bezpośrednio do prezydenta to i tak
    zostanie przesłana temu sądowi (co potrwa).
    2. Czekasz. Aż się rozwiąże. Sąd musi wydać opinię na temat ułaskawienia -
    czy wniosek jest zasadny. Jezeli orzekał tylko jeden sad (nie było apelacji)
    to opinia negatywna kończy sprawę. Jeżeli była apelacja wtedy dwie negatywne
    opinie (I i II instancji) kończą sprawę. No, chyba, że przekonasz jakoś pana
    Kurczuka, by się za tobą wstawił :-).
    3. Jesli była chocby jedna pozytywna opinia akta trafiają do prokuratora
    generalnego, który przedstawia je prezydentowi zwykle z własną rekomendacją.
    A prezydent podpisuje lub nie. Wszystko razem z pewnością potrwa kilka
    miesięcy. Albo i dłużej.

    Zresztą przy wyroku w zawiasach nie liczyłbym za bardzo na ułaskawienie...
    musiałyby być baardzo mocne powody, sam fakt, że chce się podjąć pracę chyba
    tu nie wystarczy...

    -------
    RF

  • 5. Data: 2004-02-15 06:55:58
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0mean$epe$1@inews.gazeta.pl...

    > Zresztą przy wyroku w zawiasach nie liczyłbym za bardzo na ułaskawienie...
    > musiałyby być baardzo mocne powody, sam fakt, że chce się podjąć pracę
    chyba
    > tu nie wystarczy...

    Gdyby było to możliwe, każdy skazany bandzior napisałby,
    że chce podjąć pracę np. w policji i dlatego potrzebne mu
    ułaskawienie.

  • 6. Data: 2004-02-15 08:39:16
    Od: "davidian" <d...@p...onet.pl>

    Witam !

    Dziekuje za wyczerpujaca informacje i juz wyjasniam.

    Zapewne w swoim pismie nie zloze informacji o tym ze jest tylko potrzebne do
    zatarcia kary i uzyskania zaswiadczenia.

    W posiadaniu mam nastepujace dokumenty, wzorowa opinia od kuratora ktory
    wystapil z zdjeciem kurateli po uplywie 3 miesiecy od zasadzenia wyroku i tak
    wlasnie sie to skonczylo, wzorowy wywiad srodkowiskowy,zaznacze ze mimo tych
    problemow ukonczylem studia, zapewne wspomne cos o zalozeniu rodziny, oraz o
    pracy to ze dzialam teraz w organizacji przeciwko ktorej popelnilem
    wykroczenie.Hmmm mysle ze wejscie do UE tez moge ujac jako czynnik dajacy mi
    szanse.
    Wiem ze szanse sa male ale mam prawo do skladania takiego pisma a sad musi je
    rozpatrzyc.

    Pozdrawiam i dzieki
    Davidian

  • 7. Data: 2004-02-15 17:04:40
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    W artykule <4...@n...onet.pl>,
    niezbyt dawno, a tak naprawdę przed chwilą, przeczytałem:

> [...]
    > Czy rozpoczynajac w marcu procedure ulaskawienia mam jakiekolwiek szanse na:

    Może Cię trochę pocieszę ....
    Otóż, z tego co mi wiadomo do Centralnego Rejestru Skazanych trafiają
    osoby, które zostały skazane na Bezwzględną Karę Pozbawienia Wolności i
    przebywały w Zakładzie Karnym minimum pół roku.... A więc jakieś wyroki
    w zawieszeniu, pobyt w areszcie, ograniczenie wolności NIE powodują, że
    jesteś w CRS ...Być może coś się zmieniło, mam informację sprzed 4-5
    lat... Złóż wniosek w sadzie, o wydanie zaświadczenia o niekaralności
    i zobacz co z tego wyniknie :-)

    Pozdrawiam ! Paweł

  • 8. Data: 2004-02-15 17:44:38
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Pawel from O. wrote:
> [...]
    > w zawieszeniu, pobyt w areszcie, ograniczenie wolności NIE powodują, że
    > jesteś w CRS ...Być może coś się zmieniło, mam informację sprzed 4-5

    zmieniło..

    > Złóż wniosek w sadzie, o wydanie zaświadczenia o niekaralności
    > i zobacz co z tego wyniknie :-)

    straci 50 zł

    KG

  • 9. Data: 2004-02-15 20:32:08
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    W artykule <c0oao6$ig9$1@inews.gazeta.pl>,
    niezbyt dawno, a tak naprawdę przed chwilą, przeczytałem:

    > straci 50 zł
    >
    > KG

    W takim razie sorry za rozbudzanie nadziei ...

    Pozdrawiam ! Paweł

  • 10. Data: 2004-02-15 22:17:36
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Pawel from O." <r...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jesteś w CRS ...Być może coś się zmieniło, mam informację sprzed 4-5
    > lat... Złóż wniosek w sadzie, o wydanie zaświadczenia o niekaralności

    Nic się nie zmieniło, no poza nazwą.
    Teraz jest Krajowy Rejestr Karny.
    Lecz tak jak wcześniej, widnieją tam WSZYSTKIE
    niezatarte wyroki skazujące, a nawet informacje
    o umorzeniach warunkowych, poszukiwaniach listem gończym.