  • 1. Data: 2004-04-25 15:18:58
    Temat: Ujęcie złodzieja
    Od: "Grupmen" <g...@3...net>

    Szła sobie starsza kobieta. Jakiś młodzian biegł sobie i wyrwał starszej
    kobiecie torebkę. Kobieta zaczęła krzyczeć ! Grupka trzech młodych dziewcząt
    zareagowała na wrzaski i rzuciła się w pościg za złodziejem. Biegli tak
    dobre kilkaset metrów przez park mijając pieszy patrol policji. Policjanci
    nie wiedzieli co się dzieje, więc myśląc, ze to jakaś zabawa nie
    zareagowali. Dziewczyna z grupy pościgowej wyrwała błyskawicznie
    policjantowi pałkę i kontynuując pościg, dogoniła złodzieja i przy pomocy
    właśnie zdobycznej pałki udało jej się podciąć złodzieja, który upadł.
    Złodziej miał pod kurtką skradzioną torebkę staruszki.

    Policjanci dobiegli do miejsca zdarzenia i przede wszystkim zajęli się
    dziewczyną, która wyrwała pałkę. Dwie pozostałe dziewczyny obezwładniły
    złodzieja. Po kilku minutach doszła staruszka.

    Dziewczynie postawiono zarzut czynnej napaści na funkcjonariusza. Złodziej
    złożył doniesienie o napaść. Staruszka tylko złożyła ustne wyjaśnienia,
    podziękowała dziewczynom, nabluzgała na złodzieja.

    Staruszka niestety zmarła po kilku dniach, więc nie mogła zeznawac przed
    sądem.

    Grupmen

  • 2. Data: 2004-04-25 15:25:54
    Temat: Re: Ujęcie złodzieja
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Gdy Kara Mustafa, Wielki Mistrz Krzyżaków, szedł z licznymi czołgami
    przez Alpy na Kraków;
    do obrony swych granic zawsze będąc skory, pod Grunwaldem go pobił król
    Stefan Batory.:-)))

  • 3. Data: 2004-04-25 20:06:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Grupmen" <g...@3...net> napisał w wiadomości
    > Szła sobie starsza kobieta.
    >
    > Staruszka niestety zmarła po kilku dniach, więc nie mogła zeznawac przed
    > sądem.

    Ładne bajki opowiadasz. Tylko co z tego wynika?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-04-25 21:08:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Grupmen" <g...@3...net> napisał w wiadomości

    > Ładne bajki opowiadasz. Tylko co z tego wynika?

    Nic. Wyrwanie policjantowi pałki, to raczej czynna napaść być nie może, bo
    trudno podejrzewać, by dziewczyna się z nim szarpała, a potem jeszcze tego
    gościa dogoniła i go podcięła. Po za tym pałka się tak do podcinania
    kogokolwiek w biegu nadaje, że trzeba być kretynem, żeby coś takiego
    wymyślić. Ja bym autorowi tej bajki kazał pałką podciąć kogoś, kto przed
    nim ucieka. Wówczas by zobaczył, czemu się tego zrobić nie da, a w każdym
    razie łatwiej mu podłożyć nogę klasycznym hakiem.

    W opisanej sytuacji - gdyby nawet do niej doszło - to działanie owej
    dziewczyny nosi znamiona wyższej konieczności. W końcu poświęca ona
    oczywiście mniejsze dobro prawne chwilowego pozbawienia policjanta pałki,
    na korzyć oczywiście wyższego polegającego na ujęciu przestępcy. Ba,
    dziewczyna może nawet tłumaczyć, ze pałkę zabrała policjantowi, by go
    sprowokować do pościgu, bo nie miała czasu mu tłumaczyć o co chodzi, a
    wiedziała, że za pałką pobiegnie. Zarzut ewentualnie można jej postawić z
    rozpędu, ale szanse przepchnięcia aktu oskarżenia oceniam na znikome.

    Śmierć staruszki ma tutaj niewielkie znaczenie, bo przecież na powyższe
    okoliczności można spokojnie przesłuchać pozostałe obecne przy zdarzeniu
    osoby, czyli dwie koleżanki oraz dwóch policjantów. Pewnie wszystkie te
    osoby staruszkę widziały.

  • 5. Data: 2004-04-25 23:30:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nim ucieka. Wówczas by zobaczył, czemu się tego zrobić nie da, a w każdym
    > razie łatwiej mu podłożyć nogę klasycznym hakiem.

    Ta elastyczna - nie. Natomiast tzw. tonfa (sztywna, drewniana lub
    metalowa, z poprzeczną 'rączką') teoretycznie nadaje się całkiem nieźle.

    Oczywiście bezpośrednio..... albo poprzez umiejętne rzucenie (choć to
    już IMHO wyższa szkoła jazdy - ale może dziewczyna szkolona ;) )

  • 6. Data: 2004-04-26 01:06:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <CFQic.16545$N9.983@news.chello.at>, Grupmen wrote:
> [...]
    > zareagowali. Dziewczyna z grupy pościgowej wyrwała błyskawicznie
    > policjantowi pałkę i kontynuując pościg, dogoniła złodzieja i przy pomocy

    Wybacz, ale czegoś podbnie głupiego dawno na tej liście nie czytałem.
    Miała czas na podbiegnięcie do policjanta i wyrwanie mu pałki, a nie miała
    czasu aby z daleka krzyknąć "pomóżcie nam, gonimy złodzieja?"

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-04-26 02:01:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Wybacz, ale czegoś podbnie głupiego dawno na tej liście nie czytałem.
    > Miała czas na podbiegnięcie do policjanta i wyrwanie mu pałki, a nie miała
    > czasu aby z daleka krzyknąć "pomóżcie nam, gonimy złodzieja?"

    Trudno sobie to wyobrazić? Pałka nie jest przymocowana na kłódkę -
    wystarczy wyciągnąć jak miecz z pochwy ;)

    A policz sobie, ile czasu zajmnie wypowiedzenie tego zdania, wskazanie
    ściganego osobnika, upewnienie policjanta, że to właśnie ten, jego
    zastanowienie się, czy to nie jest głupi kawał...

  • 8. Data: 2004-04-26 07:23:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6hqh7$noa$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > ściganego osobnika, upewnienie policjanta, że to właśnie ten, jego
    > zastanowienie się, czy to nie jest głupi kawał...

    No bardzo trudno mi to sobie wyobrazić prawde mowiac bo zakladajac ze te
    dziewczyny nie byly slepe a policjanci pochlaniali troche fal
    elektromagnetycznych w zakresie widma widzialnego to znacznie mniej czasu
    zajmie wezwanie pomocy (ww, lub inne ot chocby "lapac zlodzieja) w
    momencie gdy dojrzy sie patrol niz jakas karkolomna akcja z palka.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-04-26 09:39:38
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    po za tym z nerwow czesto w takich sytuacjach nawet slowa nie da sie
    wydukac.

  • 10. Data: 2004-04-26 20:37:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c6hhmj$j4t$1@news2.ipartners.pl...

    > Ta elastyczna - nie. Natomiast tzw. tonfa (sztywna, drewniana lub
    > metalowa, z poprzeczną 'rączką') teoretycznie nadaje się całkiem nieźle.

    TONFA służbowa jest wykonana z tworzywa. Próbowałeś kiedyś od tyłu tym
    kogoś zatrzymać, czy tak dywagujesz. No przecież prościej i bezpieczniej
    dla wszystkich lecąc od tyłu za gościem podciąć mu nogi celnym kopnięciem
    w kostkę. Inaczej to musiał byś TOMFĄ albo łapać za szyję -
    niebezpieczeństwo, że uciekającemu bezsensowną krzywdę zrobisz; albo za
    nogę w okolicy kostki - po co się schylać, a i kopniaka w twarz można
    zaliczyć choćby przypadkowo.

    > Oczywiście bezpośrednio..... albo poprzez umiejętne rzucenie (choć to
    > już IMHO wyższa szkoła jazdy - ale może dziewczyna szkolona ;) )

    Przez rzuceni? Coś takiego było w jakimś filmie. Ale on rzucał puszką.
    Może i TOMFA się również nadaje.