  • 1. Data: 2005-08-29 20:28:50
    Temat: Uczeń - stolarz
    Od: "Krzysiek Kwiatek" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem, licze na poważną pomoc prawna, za którą z góry
    serdecznie dziekuje.

    Jestem stolarzem i mam uczni na praktykach, rocznik, który w tym roku kończy
    naukę troche sobie poleciał. Jeden z uczni od 30 dni przedstawia zwolnienie
    lekarskie, że nie może pracować, a wiem że pracuje gdzieś na czarno. Papiery,
    że ukończył praktykę juz poszły do cechu (mój błąd, ale też takie są wymagania
    cechu) czy w tej sytuacji mogę cofnąć podanie o ukończeniu praktyk? jeśłi tak
    to w jaki sposób?

    Jeszcze jedno mam podisana umowę z rodzicami ucznia o "wpólnej opłacie za
    egzamin" czy wspólnie oznacza po połowie, czy też suma przeze mnie wpłacona
    jest zależna odemnie?

    Dziekuje

  • 2. Data: 2005-08-29 23:03:41
    Temat: Re: Uczeń - stolarz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kwiatek" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:devr62$bq4$1@inews.gazeta.pl...

    Na te, i pewnie wiele innych pytań odpowiedź uzyskasz w Cechu.

    A poważnie: Co do zaświadczenia o ukończeniu praktyk, to wycofując go
    poniekąd przyznajesz się do poświadczenia w nim nieprawdy. Moim
    zdaniem cokolwiek chore to by było.

    Co do wnoszenia opłat, to jeśli umowa tego nie precyzuje, to wnosicie
    po połowie. Jeżeli kilka osób zaciągnęło zobowiązanie dotyczące ich
    wspólnego mienia, są one zobowiązane solidarnie, chyba że umówiono się
    inaczej. Jeżeli jeden z dłużników solidarnych spełnił świadczenie,
    treść istniejącego między współdłużnikami stosunku prawnego rozstrzyga
    o tym, czy i w jakich częściach może on żądać zwrotu od
    współdłużników. Jeżeli z treści tego stosunku nie wynika nic innego,
    dłużnik, który świadczenie spełnił, może żądać zwrotu w częściach
    równych. (art. 370, 376 kc)